torsdag 22 oktober 2009

Vad är höst för dig?

Nu finns det ingen återvändo...hösten verkligen gjort sitt intåg, och med stormsteg kan man säga. Länge var det skönt, varmt och soliga dagar, men nu är det tydligen höstrusk som gäller.

Man får ta fram fördelarna, som alla vackra färger i naturen, i alla fall ett tag till, innan alla löv faller ned.

Man får köpa lite nya krukväxter till fönstrarna.
Det är legalt att ligga och slappa i soffan... när vinden stormar utanför är det rätt mysigt att tända ljus och bara göra ingenting....

...som katten till exempel, bara ligga och mysa.

Här har vi en till som inte har så bråttom....
Hösten är också kärleksört och äpplen.
och vad kan man göra av äpplen..? En supersmarrig äppelkaka med vaniljvisp....mmm
...och så finns det vackra dagar ibland, när man kan gå på härliga höstpromenader!

7 kommentarer:

  1. Höst är väl en tid för innemys, födelsedagskalas (3 av barnen), bröllopsdag och förberedelser inför julen.......Promenader såklart och ett evigt gäspande. Det blir ju mörkt så fort och ibland känns det som om man inte vaknar:-) /kram Anette

    SvaraRadera
  2. Jag gör som katterna...vill helst va inne och mysa
    Maria

    SvaraRadera
  3. Härligt inlägg......ja det finns många fördelar även med hösten. Söta katter du har du med. Kram Lena/isis

    SvaraRadera
  4. Höst för mig...hmm, vackra färger i höstlöven, trist med mörka kvällar men mysigt med tända ljus :))
    Ha ett skönt veckoslut! /Bea

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du hittade till min nya blogg! Det är lite jobb med en ny blogg men jag lär mig hela tiden hur den funkar!
    Höst för mig är alla varma härliga färger som blir i naturen! Ha det bra! / Irene

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Kul att hitta dig här.
    Visst blir det mer tid inne nu. Igår var vädret så konstigt, grått hela dagen. Lusten att vara ute var inte så stor.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Milde tid så söt katterna var.. ja hösten är lite av varje- idag faktiskt mest regn o bladyra... / kram åsa

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!