torsdag 12 november 2009

En liten smygtitt...

på nya vardagsrummet kommer här...
Lite snålt va...=) men nu är det Blommig fredag och vi skall fokusera på blomman på bilden. Jag köpte den här söta krukväxten för någon vecka sen. Trodde att jag köpte Plättar på tråd/i luften...eller vad de nu heter. Nu blev jag lite osäker om det verkligen är det, då jag sett nåt liknande men inte helt likt som heter så. Någon som kan reda ut mitt lilla dilemma..? Ni finns där ute, jag vet det! I förra veckan fick jag veta att min röda perenn heter Penstemon. Tack! Som jag undrat hela sommaren, eftersom jag glömde namnet redan när jag kom hem med den, då det inte fanns någon etikett med. Och minnet är ju bra men kort....=) Men nu kommer jag ihåg det!!
Trevlig helg på er allihop! Själv skall jag kurera min onda hals, så jag kan gå på 50-årskalas på lördag, och så blir det vaccination på söndag. Om det nu inte är nåt hinder att man har svinont i halsen förstås...

11 kommentarer:

  1. Det ser vitt och vackert ut, men dina krukor och om det nu är Plättar i luften. Vad roligt att ha nyrenoverat till advent. /Made

    SvaraRadera
  2. Jag klickade upp bilden och visst ser det ut att vara plättar i luften. Helgen går i racerfart här, men vad gör väl det när man har roligt. Ikväll är det hemmamatch Malmö-Leksand (hockey) och det är bara att hänga på familjen om man inte vill sitta ensam kvar här hemma. Imorgon har dottern och jag två bortamatcher (bowling) så hela dagen lär gå åt och söndag... ja då kan vi nog behöva hålla oss hemma och "bara vara" / gittan

    SvaraRadera
  3. Det man ser ser i alla fall fint ut! Hoppas du får bort det onda i halsen snabbt.
    Vi ska ha 40-årskalas hemma hos oss på lördag tillsammans med vännerna, det ska bli skoj!

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Ser så ljust och fräscht ut.. riktigt fint =).. Om det är plättar i luften är de fina, jag är så dålig på krukväxtnamn men jag litar nog på gittan att det är plättar du har.. Ha en skön helg..Kramiz/moa

    SvaraRadera
  5. Jättesnyggt med grönt i vita krukor.
    Det låter inte bra med halsont men hoppas att det är vanlig förkylning. Krya på dig.Anita

    SvaraRadera
  6. Visst måste det vara Plättar i luften!
    Hoppas du kryar på dig, så du inte missar kalaset!

    SvaraRadera
  7. Jag med - tror också det är plättar, en söt liten blomma :) Fast jag mer mer förtjust i plättar med björnbärssylt :) Ha en skön helg och hoppas du håller dig frisk :)

    SvaraRadera
  8. Men nog är det plättar....:) Mycket dekorativ växt.
    Tjingeling
    Monica

    SvaraRadera
  9. Krya på dig - grönt och skönt att ttiita på!

    SvaraRadera
  10. Hej! Åå jag ser att du har ett så fint trägolv med bilderna på bokhyllan. Tjusigt! Vad duktig du är som städat och sorterat bland böckerna, det ser mycket prydligt och organiserat ut.
    Nu ska jag baka saffranssemlor, muuums. Hihi. Ha så kul på kalaset! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  11. Vitt och grönt, en fräsch kombination :)
    Hoppas du haft en trevlig helg!
    Må gott!/Bea

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!