tisdag 5 januari 2010

Börjat jobba...

Igår morse var det dags, klockan ringde (eller nåja, klockradion startade) redan halv sex. Och det var ju inte så skönt med tanke på att jag släpat mig upp någonstans mellan klockan nio och tio den senaste veckan, och det har ju blivit senare och senare för varje dag om man så säger...men som sagt, i går morse var ledigheten obarmhärtigt slut. Eller slut och slut, redan i morgon är det helg igen....(!) Jaa! Och på torsdag har skolorna stängt så lilla mamma får vara hemma från jobbet en dag till, så tråkigt då....not. Så den här veckan får väl ändå ses som rätt ok! I morgon blir det julgransplundring i syrrans nya lägenhet, sen får det väl va slut på "mofsandet"....har av någon anledning blivit en del nu alla helgdagar. Tänk att det skall va så gott att äta...=)

Och om några veckor kommer semlorna...ack ack, dessa frestelser....=)
Hoppas ni alla får en riktigt skön trettonhelg! 

6 kommentarer:

  1. Åhhh så gott det såg ut med semlor! Nu blev jag riktigt sugen! Ha en fin helg! / Irene

    SvaraRadera
  2. Ja, det är inte roligt att börja jobba igen efter att ha varit ledig ett tag. Blä....Semlor.mmmm. Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det gott att äta men inte vad som helst. Det ska vara kakor o godis o fet mat o sånt där. Spagetti o köttfärssås...? Nja. Men visst, semlor snart!!! Det kan man ju äta mycket av. Schysst att visa en sån frestande bild!!!! /Knatten

    SvaraRadera
  4. Ja, det är en härligt farlig tid som väntar..........semmeltiden;-)
    Vi har redan tjuvstartat. Jag gjorde semlor till fikat mellan jul och nyår........gott! Här börjar skolorna i morgon, medan maken har ledigt hela veckan! Lyx alltså! Ha det så fint. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Nja, semlorna står lika högt i kurs hos mig som snön =) Men man behöver ju inte äta några. Lediga dagar med familjen däremot uppskattar jag något enormt, speciellt nu när jag annars går här hemma och drar ensam vareviga dag. Ha en fin dag / kram gittan

    SvaraRadera
  6. Mmm, semlor, det är gott det. =)
    Jag har några saffranssemlor i frysen, hihi..
    Bilder kommer absolut på vardagsrum och kök under våren. Bra tips!!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!