fredag 18 juni 2010

Inte bara äkta rosor...


Rosenhagtorn, de är ju för söta, eller hur? De gör verkligen skäl för namnet, de ser ju ut som små rosenbuketter!

Någon "riktig" rosenbukett får jag inte ihop ännu, men första rosen är utslagen, och det är en Louise Bugnet. Så söt med rosa knoppar och vit som utslagen!
Mer blommor med "rosnamn"; här tittar en Rosenkrage fram!
Nu är vi annars inne i pionernas ljuvliga tid. Buskpionen har blommat färdigt, och bondpionen har tagit vid.
...och snart är det dags för de ljuvligaste av de ljuvliga...Luktpionen! Nu är det fredag och helg, och jag har just gått på semester, inte så dumt det heller!

9 kommentarer:

  1. Visst är det en underbar tid just nu, ALLT blommar och man vet inte riktigt vad som är vackrast - syrener, pioner, rosor, aklejor, iris m.m. m.m. Fast det är nog mångfalden som gör att den här tiden är så fin.

    SvaraRadera
  2. Rosenhagtorn var riktigt söt. Måste jag söka efter och läsa på om. Lousie är en skönhet också. Ja, det finns så mycket fint. Härligt med semester. Snart börjar jag också. Kram

    SvaraRadera
  3. Rosenhagtorn var jättefina, ser ut som små rosor! Den var helt ny för mig!
    Louise Bugnet är så vacker med sina bländvita blommor!
    Så härligt med semester!
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  4. Rosenhagtorn var en nyhet för mig - så söt!

    SvaraRadera
  5. Såg knopp i min Louice Bugnet och även i systern Therese//Britt

    SvaraRadera
  6. Som vanligt visar du helt underbara bilder från din trädgård.På torsdag anländer vi till Gotland,då ska jag försöka se några trädgårdar,som jag missade förra året.
    Ha det så bra på din underbara ö.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Rosenhagtornet är jättenätt! Pioner mmmm! Så vackra, längtar... Hälsn mimi

    SvaraRadera
  8. Hej,

    med anledning av ett uttalande inom bloggvärlden, så finns det en kommentar av mig på bloggen " Mimis trädgårdsglädje" som jag önskar att du läser, då du har uttryckt dina sympatier ang detta, innan den tas bort vilket jag förmodar att det och vilket jag har stor förståelse för då, den absolut inte hör hemma här.
    susanne

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!