måndag 12 juli 2010

Pioner del 218...

Pioner igen, tänk att jag inte kan få nog av dem...? Nu är det i alla fall den sista som slagit ut, tror det är en "Catherine Fonteyn". Är den sen, någon som vet? Det blir aldrig så många blommor på den, busken blir liksom aldrig stor på nåt sätt. Men blommorna är desto större!
"Festiva Maxima" som jag planterade i fjol, har en liten liten knopp, men jag tror nog inte att den slår ut...men om den gör jag så blir det ett pioninlägg till, bara så ni vet det!


Annars kan vi bara längta tills nästa års pioner kommer...då vi kan borra in näsorna i det rosa fluffet igen, som lilla humlan gör, nåja han borrar inte bara in näsan kanske....:o) Och så kan man ju planera nya sorter, kanske köpa någon ny framåt höstkanten! Ja, det skall jag göra!

2 kommentarer:

  1. Härligt med sen pion. På hösten måste jag försöka köpa några sådana, för hos mig finns bara stora fula skräp kvar efter blomningen. Men det var fint så länge det varade! Din sista är underbar. Håller ännu tummarna för din vita! Hälsn mimi

    SvaraRadera
  2. Så fina... Daggkåpa är ju så fin den med som bryter av lite. Dem är fina i buketter.
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!