torsdag 9 september 2010

Astrid och Louise



Har väl egentligen inte så mycket att säga, men både Astrid Lindgren och Louise Bugnet blommar fint nu! Dahlian är rätt ok den med..:o) men jag tycker den kom igång sent, och så blev den rätt ranglig, skulle väl kanske ha toppat den lite på försommaren. Nej, i år tänker jag inte övervintra dem, i vår köper jag några nya sorter tror jag. Bara två av sex överlevde vintern, och de vackraste var tyvärr inte bland dem. Så kan det gå.
I morgon är det fredag - tjohoo!

5 kommentarer:

  1. Vilka vackra blommor! Jag tycker det verkar vara lite besvärligt med såna blommor som man måste gräva upp och ta in på hösten. Jag har aldrig haft några såna.
    Däremot så har jag lite ångest varje höst, för att jag inte har nånstans att övervintra mina pelargoner. Jag får alltid köpa nya varje vår. Det känns lite trist. Men vad gör man!!
    Ha en fin fredag! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Så härligt med rosorna som blommar så fint.
    Det där med att vinterförvara lökar och växter är svårt. I matkällaren ställer jag agapantusarna annars är det dåligt med sådana utrymmen här.
    Önskar dig en härlig helg.

    SvaraRadera
  3. Så snygga , både Astrid och Louise. Känns som jag vill ha bägge två:-))Dahlior har jag aldrig haft. Får nog testa nån nästa år. Har allt kikat på dem, iallafall. Kram

    SvaraRadera
  4. Louise Bugnet är så vacker,får leta upp en plats o sätta en sån på.
    Som vanligt är dina bilder så fina.
    Kram ha en skön helg

    SvaraRadera
  5. Louise är ju en favorit hos mig också! Dahlia har jag inte haft någon i år, men jag tror det får blir lite krukodlade nästa år. Jag försökte övervintra en gång, men ingen klarade sig, så det bökar jag inte med mer. Nej, det får bli en slit och släng blomma hos mig. Tills jag får min vinterträdgård;-)

    Trelig helg. /Anette

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!