måndag 4 oktober 2010

Dags att plocka in...


Det är bara att inse, snart är frosten här och vill jag spara några pelargoner till nästa vår måste de in nu, fast de blommar så fint ännu.

'
Även en av fuchiorna blommar fint, skall försöka övervintra den med.


Men dahliorna har jag bestämt att de inte får någon mer chans. Visst är de fina men de har varit så rangliga och blommade så sent, och så var det så få som överlevde min övervintring... så det får bli nya fräscha till våren istället.

******************

Och med det så tar jag en bloggpaus. Jag skall besöka en annan ö!  Hoppas ni alla får en fin vecka och att vi snart hörs igen!

9 kommentarer:

  1. Hur övervintrar du dina Fuchior? Mina dör varenda vinter och det känns ganska trist när man kostat på sig extra fina (och dyra) exemplar. Ha det gott på den andra ön / kram gittan

    SvaraRadera
  2. Det känns lite tråkigt att behöva ta in dem när de blommor så fint. Men det är en härlig känsla att kunna övervintra dem och så blir de förhoppningsvis lika fina nästa år. Ha det så trevligt...på den andra ön. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, den obönhörliga kalla hösten kommer till var och en så småningom, trots att vi ville så gärna behålla den varma och sköna årstiden lääänge än.
    Fina Fuchsior, hoppas de överlever vinterförvaringen!
    Ha det gott på din andra ö!/Bea

    SvaraRadera
  4. ...att det låter som du skall iväg till varmare och/eller kanske bara roligare nejder. Ha det så skönt!

    SvaraRadera
  5. Åh fuchsior, så fina! Har inte vågat satsa på sådan fina fröknar ännu...

    Ha det riktigt gott vart du än ska bege dig;)
    Charlotta

    SvaraRadera
  6. En annan ö? Visingsö kanske ;-D Nej, jag gissar på någon varmare ö........
    Visst är det tråkigt att plocka in och plocka undan. Men vips så är det vår igen:-)

    Ha det så skönt på "andra ön".
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Jag börjar med dina älsklingar...katterna alltså...sovstilarna e helt underbara...killen som ligger på din hand...m(u)sigt...det e inte så att han väntar på att få sätta klorna i musen...fnissfniss
    Vinterförvaring av krukor e ett bestyr..därför låter jag bli..fnissfniss..ha det..Maria

    SvaraRadera
  8. Frosten kommer antingen vi vill det eller inte! Känns lite vemodigt att "stäng ner" trädgården! För mig blir det nya dahlior och fuchsior varje vår, då kan man testa nya sorter också :))
    Ha det riktigt skönt på din andra ö!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  9. Det är med vemod man plockar in fina blommor som fortfarande vill blomma. Ibland känns det som man bor på fel sida av jordklotet hihi.
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!