söndag 3 oktober 2010

Mina fyrfota vänner!

Så här ser det ofta ut när jag bloggar! Ni förstår att det kan vara svårt att få till ett inlägg med rätt stavning va...

...här har han somnat riktigt gott, den gode Dogge. Man har ju inte hjärta att ta bort honom, eller hur?

Annars är det här en rätt vanlig "ställning" för herrn, på rygg mitt på golvet.


...fast ibland gosar han till det i min säng.

...och ofta hittar man honom här i diskhon, med uppfordrande blick; sätt på kranen matte!

Gamla Signe har ju sina hyss. Det går bara inte att ha en vas med blommor på bordet, så fort jag vänder ryggen till så plockar hon upp blommorna och skall dricka vattnet, här kom jag på henne! Och ja, hon har vatten i skål på golvet, men det duger tydligen inte....



Annars sover hon mest nuförtiden, och här inklämd vid en stol hittar man henne oftast...

...om hon inte ligger i köksfönstret förstås.

Vi fick tillökning i kattfamiljen i början av sommaren, av mammas katt Casper. Han och Douglas är bröder och de gillar varann skarpt faktiskt. Visst, ibland brottas dom, men vilka syskon  gör inte det...:o)

8 kommentarer:

  1. Vilka underbara katter du har! Gamla Signe...vilken fin dam hon är. Och dom två lurviga killarna....Så fina! Vad är dom för ras?
    Ha en fin vecka!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Så mysigt! Vilka fina katter du har. Fast svårt att skriva måste det vara om du har en katt på armen.
    Önskar dig en fin vecka.

    SvaraRadera
  3. Det där känner jag igen, att dom vill ligga nånstans där dom egentligen är i vägen men man har inte hjärta att ta bort dom för det är ju så mysigt trots allt. Min Siv vill sova i mitt ansikte på nätterna o jag låter henne hållas lite då och då fast ibland känns det som man ska kvävas o då får man försiktigt flytta henne lite neråt mot bröstkorgen istället.
    Katter är det underbaraste som finns.
    Tack för goa kommentarer hos mej när jag mått dåligt. //Knatten

    SvaraRadera
  4. Vilka sötnosar!!!

    Ja, men det är det som är så bra med Kitchenaid. Man behöver inte använda dom hela tiden utan kan bara ha den framme. Vrålsnyggt!!!!!!!!

    Måndag, tjohooo!
    Kram kram Madde

    SvaraRadera
  5. Vad söta dina katter är.Det sägs ju att har man katt är man inneboende.De bestämmer o vi gör som de vill.mina ligger oxå på en eller på rygg mitt på golvet.Det är underbara djur.
    Kram till dej o dina katter

    SvaraRadera
  6. Dom är ju så härliga. Är Dogge Norsk skogskatt?
    Vi hade Teddy, som ser ut som din Signe. Hon fick 4 ungar.Två vanliga spräckliga "bondkatter" och två Norska skogskatter i samma kull!
    Vi behöll en av var, så när jag bodde i villa så hade vi 3 katter.
    Nu har jag inte någon,I bland saknar jag dom så....
    Elisabeth

    SvaraRadera
  7. " ett hem utan katt är bara ett hus"

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!