fredag 26 november 2010

En smula vitt...!


Fredag igen och temat på blommig fredag är "en smula vitt". Jag hade förberett med ett inlägg med vita löjtnantshjärtan, men nu är det så vitt ute, så det fick bli färska bilder från trädgården. Rosen och purpurapeln har ju faktiskt fått en smula vitt på sig!

Men annars kan man säga att det är mer än en smula vitt utomhus...allt är vitt! Det är ju är ingenting jag har längtat efter, snöskottning och skrapning av bilrutor är inte min favoritsysselsättning, men jag måste ju tillstå att det är vackert och spär på julstämningen rejält, vilket ju passar bra så här inför första advent! Nu skall jag sätta igång och putsa fönstrar - ja det får väl bli på insidorna då, och pynta! Och så måste jag ut i skogen och skaffa lite gran och enekvistar. Hoppas alla får en riktigt mysig advent!

ps. du har väl inte missat min utlottning...?

13 kommentarer:

  1. Ja nog är allt vitt ute.
    Dina bilder är ju riktigt fina , rosen ser att frysa en del du får ta in den:o)

    Ha en fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. En smula vitt hade blommorna fått på sig//Britt

    SvaraRadera
  3. Ja lite vitt blev mycket., men det är väl bara att acceptera?? Får njuta av det istället för att förfasas!!
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder - och mycket roligare än löjtnantshjärtan ;.-)
    Trevlig advent!
    /Ruben

    SvaraRadera
  5. Så vackra bilder, men jag tycker allt lite synd om blommorna med snö på. Hoppas du har en fin kväll! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Så fina bilder, nästan lite vemodigt med den snöklädda rosen!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vackert pudrat med snö!
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. Ja det blir iallafall en riktig jul stämning med snön. Vackra bilder du visar. Önskar dig en trevlig helg. kram

    SvaraRadera
  9. Det är många växter som fått roliga mössor nu...många människor också förresten ;))
    Trevlig helg ;)

    SvaraRadera
  10. Så läckert med snö på körsbären! Jag hade också planerat för ett helt annat inlägg, men så kom ju snön så lägligt...
    Trevlig första advent!

    SvaraRadera
  11. Vilka vackra bilder!
    Ha en fin helg! / Irene

    SvaraRadera
  12. Åh, Så vackra bilder....
    Hoppas att du får en fin o stämningsfull första advent!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  13. Vilken fin bild på rosen,kombinationen av en fräch rosknopp o snö är så fin.Ett möte av sommar o vinter.
    Såg på webcameran att det är mycket folk ute på julskyltningen i Visby.
    Ha en skön första advent.
    Kramizar till dej

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!