tisdag 10 maj 2011

Det växer så det knakar




Nu har vårvärmen verkligen kommit på allvar, och det gör ju att det växer på riktigt bra. Det är bara 12 dagar mellan första och tredje bilden på ormbunkarna. Det gäller att ta ett varv kring rabatterna varje dag så man hänger med. Man vill egentligen bromsa tiden i maj, eller hur!

Som ni ser på första bilderna så växer även vitpyttan bra, det är en rackare till att breda ut sig, här har den nästlat sig in bland ormbunkarna. Jag har rensat så gott det går nu, men i höst åker den nog bort helt tror jag, gillar inte att växterna tar sig egna friheter för mycket...idag grävde jag även bort ormrot som hade spridit sig lite överallt. Dom fick komma ner i en kruka istället.

Ha det gott i vårvärmen!

5 kommentarer:

  1. Ormbunkar är roliga att titta på! Det händer verkligen grejer från dag till dag.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Ja, det är otroligt vad det växer! Har också vitpytta som jag satte två plantor av i en av dom vita pallkragslådorna. Dom växte sig enorma, men en lyckades jag gräva upp i höstas. Den andra missade jag tydligen och nu får den vara kvar tills i höst, sen åker den väck också!

    SvaraRadera
  3. Å, du har så fin och inspirerande blogg! Tar du månne emot studiebesök?

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder,kul att kameran åker med runt i rabatterna! / Gunilla ♥

    SvaraRadera
  5. Dom är så läckra när de kommer upp ormbunkarna! Det är härligt när det händer så mycket i trädgården och nu får vi ju lite regn också så då växer det väl ännu snabbare! /Anette

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!