måndag 6 juni 2011

På hästryggen!

Ja, det är precis vad jag har varit... igår tog jag och mina systrar med våra män ut på en ridtur på islandshästar, vid Hallvide gård i Silte. Killarna hade ingen aning om vart vi skulle, vi var superhemliga innan för att ingen skulle backa ur  :o)

Vi red genom skog och mark...

...och genom öppna landskap i ett strålande vackert väder!

Här är "min" häst Aegir, lite lat och matglad men hur mysig som helst.  Han var dock lite svår att få att "tölta" som är den speciella gångarten som islandshästar har. Den som gör att man sitter mjukt och stilla som på en gunghäst typ. Detta gjorde att jag skumpade fram i trav en stor del av tiden, och jag är minst sagt öm i baken i dag, har till och med blåmärken i rumpan...man är ju inte så van heller, säkert över 25 år sen jag satt på en häst! Aj aj vad ont jag har idag...

På hemvägen stannade vi till vid en gårdsbutik och köpte jordgubbar, där fanns både kaninungar och supersöta kattungar!

Till sist blev det ett fikastopp vid Djupvik vid Ekstakusten, där våra barn och barnvakten morfar  mötte upp!
I morgon är det vardag igen, efter långledighet. Tur man är ledig på onsdag :o)

3 kommentarer:

  1. Känner igen alla tre ställena, det är ju nästan "hemmavid" för oss. Fast rida har jag inte gjort på 33 år. Slutade när vi skaffade vår förra hund Brasse, en strävhårig tax som blev 18 år. Kunde inte lämna den söta lilla valpen ens en enda kväll i veckan och på den vägen är det tyvärr.....

    SvaraRadera
  2. Vilken kul ide´och överraskning för era män.Roligt när man hittar på såna saker.

    Kram

    SvaraRadera
  3. De såg ju ovanligt snälla ut de där hästarna. Tror nog jag skulle våga.....Mysigt fika, vilken uppläggning! Jag jobbar i morgon, men sen är allt som vanligt igen:-)
    /Anette

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!