onsdag 21 december 2011

I köket...


På köksbordet står hyacintvaserna från Västergården. Jag tycker det är praktiskt med täckta vaser, det är så lätt att byta ut hyacinterna när dom är överblommade. Bara pillra bort lite jord och putta ner. I glasvaser måste man vara mer noggrann och få bort all jord.

Jag tog de här bilderna häromdan, och som ni ser utanför fönstret så hade vi ingen snö då. I morse var det däremot vitt, och det ligger ännu kvar nu mitt på dan. Tyvärr kommer det försvinna, om man skall tro väderleksrapporten, med plus 5 på julafton...



På tallrikshyllan står gamla tomtar som vi ärvt, och så lite nytt för i år, bokstäver från inredningsaffären Coppar inne i Visby.

Idag har jag min lediga onsdag. Sista lediga dan innan julafton, så det är en hel del som skall hinnas med. Storstädning, handla julmat, kanske hinna med och baka nån kaksort till. Solen skiner och fönstrarna ser allt annat än roliga ut, men det får nog vara så. Allt kan ju inte vara tiptop, eller hur =)

8 kommentarer:

  1. Åh, vilka fina hyacintvaser!! Sådana skulle man inte tacka nej till. Snyggt du pyntat hos dig.
    Skönt med ledig dag. Förr var jag också ledig på onsdagar.
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Va fint du har det. Nää, alt kan inte va på topp, mina fönster är i stort behov av en putsning, men det tar jag efter pollen till våren:)//Helen

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Här var det julfint och stämning.
    Nej, vet du man får dra gränser vad man orkar och hinner med. Själv jobbar jag nästan hela helgen och lagt ner min tid på det trevligaste och nödvändigaste under min semestervecka i advent.

    En riktigt God Jul till dig! /Bea

    SvaraRadera
  4. Hyacintvaserna är jätte fina. Ha det bra.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det ser ut att vara tipp-topp överallt hos dig. Fina vaser och mysiga tomtar./ Pia

    SvaraRadera
  6. Fina vaser till hyacinterna! Och kökssoffan är jättefin med de juliga kuddarna!
    God jul till dig!
    /Cika

    SvaraRadera
  7. Så fint med hyacinterna i dom jättefina vaserna! Det ser gediget ut. Jag ska ut nu strax och införskaffa några så att julstämningen kanske infinner sig för vi har heller ingen snö, det är dimma ända ner i fotknölarna och mörkmörkt ute!
    Agneta julkram

    SvaraRadera
  8. Jag tycker det ser väldigt tip top ut :) hur mysigt som helst!!

    Jag har också upptäckt Västergården, jättefina vaser verkligen!

    Men nu...

    GOD JUL önskar jag dig!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!