måndag 12 mars 2012

Pärlhyacinter

Jag har tydligen inspirerat min systerdotter med mina pärlhyacinter - kul!


Då kan hon få ett tips till! När mina förra pärlhyacinter växt till sig och spretade åt alla håll, så klippte jag av dem och satte dem i vas på hyllan i köket. Lökarna som blir över kan man spara, och sätta ut i jorden eller i en kruka på balkongen kanske, så får man njuta av dem nästa år igen!

Den lilla flickan på hyllan har  Ingelse, en gotländsk konstnär gjort. Tenntallriken är ett vandringspris som vår hund Stina vunnit två år i rad, då hon blivit Årets fågelhund  på Gotland. Fast just nu bryr hon sig bara om de små valparna, hon är en riktig hönsmamma som knappt vill gå ut och kissa ens..=) Så vem vet, kanske hon blir Årets hönsmamma 2012?

4 kommentarer:

  1. Pärlhyacinher är så söta. De står dessutom länge både i kruka som vas. Söt liten figurin! Me like much! Årets hönsmamma ja det låter bra. Ha en skön dag! Zinnia

    SvaraRadera
  2. Gullig liten figur på tallrikshyllan och pärlhyacinterna gjorde sig bra också. Skrattade gott åt Årets hönsmamma! Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Visst är Pärlhyacinter fina. Jag brukar låta det gröna sitta kvar så lökarna får ta åt sig all energi:) //helen

    SvaraRadera
  4. Hönsmamma.... ja snart är det ju påsk, hon kan väl passa på och värpa lite när hon ändå ligger där...

    Kram på di.
    syrran

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!