söndag 17 juni 2012

Regn!




I går regnade det som sagt, just när jag hade tänkt gå på trädgårdsvisning. Tyvärr kom det inte så mycket i regnmätarn, kanske 5 mm. I natt vaknade jag av att himlen öppnade sig,  oj så det spöade ner, och mätaren visade 10 mm i morse. Skönt med regn även om semesterkänslan inte riktigt vill infinna sig. Vi har inga störrre planer för semestern heller, vi har ju ingen husvagn längre så vi blir hemma hela sommaren förutom en liten tripp till fastlandet i slutet av sommaren. Lite trist känns det allt, men man får "somra" till det lite hemma istället, och försöka att inte städa/tvätta/plocka varje dag så det känns lite semestrigt fast man är hemma...=) Men nu i kväll står det visst bakning på schemat, beställt av äldsta dottern. Minstingen sover hos kompis så då kan vi två andra pyssla lite tillsammans.

ps. Idag visar jag några lupiner som jag tog in, för de hade lagt sig av regnet. Tur att inte pionerna har börjat att blomma, för de hade inte klarat det här regnet...

2 kommentarer:

  1. Vilken fin färg på lupinerna. Semesterplaner är ju alltid lite frusterande. Jag vill till Gotland och du vill någon annanstans. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Lupiner är jätte vackre, här växer de redan för fullt,det brukar de göra
    strax innan midsommar. Men att det redan halva året har gott fattar jag inte.
    Jag efterlyser alltid en extra månad mellan maj o juni.
    Och regnat har det gjort alldeles för mycke, värme behövs.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!