onsdag 4 juli 2012

Hundar!

Nu kommer det utlovade inlägget om våra hundar. Vi har engelska settrar, det är en "stående fågelhund" och ni som följt min blogg vet att det alltså är maken i familjen som har detta som sitt intresse. Här har vi mor och dotter i hundgården; Stina och Lovis, som nu hunnit bli 4 månader. Nu skall jag försöka ta några fina foton på valpen...


Ja, ni ser själva, inte så lätt och nu förstår ni kanske varför det inte blir så många foton på henne...

Men här låg hon stilla en stund!

Och så har vi Busan, lite drygt 1 år gammal och rätt vild hon med...=)


Vår fina Stina! Så go och lugn - ja det är nog vår bästa hund vi har haft!

Här ser ni några av mjukdjuren hon släpar till sin sängplats på nätterna.

I går opererades hon, för en juvertumör. Stackarn, hon har så ont, ligger mest och gnyr trots smärtlindringsplåster och tablettter. Jag la hennes dyna i skuggan här bredvid mig när jag solade.

Men hon tyckte tydligen att mattes dyna såg skönare ut, så här såg det ut när jag kom upp från doppet i poolen. Jag fick snällt sätta mig i solstolen bredvid istället, men vad gör man inte för en nyopererad!

ps. vi har en hund till, Stinas mamma Tjorven, men hon är just nu utlånad till sin uppfödare i Virisen, där de använder henne i sitt företag, som bland annat arrangerar jakter på fjället.

9 kommentarer:

  1. Jätte gulliga vovvar,det är så att hundar,katter,
    ungar,blommor och vackert väder det är livet.
    Ibland är vi hundvakt då o då mycke kul tycker vi.
    Olika modeller och storlekar har det varit på dem.
    Må gott/ Eva

    SvaraRadera
  2. Ja inte är det kul precis när dom är dåliga, men man gläds åt att dom förhoppningsvis blir friska efter operationen!
    Har ni hela 4 hundar!? Helt otroligt! Och i så varierande åldrar, så mysigt!! Hur går det med 4 hundar och 3 (?) katter tillsammans?

    SvaraRadera
  3. Så fina hundar du har! Så söt Lovis är, så stor hon blivit:).
    Vi funderar och funderar på hur vi ska få till det..ska vi eller ska vi inte... köpa hund...
    Har varit inne på en Engelsk Springer Spaniel eller Field Spaniel. Men här om dagen såg jag en Toypudel, det var det sötaste:)). Trevligt med dina hund och kattinlägg tycker jag (även om det är makens hundar:)).
    Ha en fin onsdag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt med hundar,men inget slår en spinnande katt i knät.

    Ha en skön dag.

    Kramiz vännen

    SvaraRadera
  5. Härligt med hundar, de ser jättefina ut! Ja det är inte det lättaste att fota en livlig valp:) Hoppas Stina blir fort bra efter operationen, det är aldrig kul när djuren mår dåligt!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. vad synd det bär om henne tycker jag.. Söt hund du har. Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Sötnosar ! Hoppas Stina kryar på sig fort...det är så himla jobbigt när djur har ont !

    SvaraRadera
  8. Vad vackra hundar. Jag hade i tiden en pointer, även hon stående fågelhund. Riktigt svårt att fota valpar, de har ju sån fart på hela tiden. / mimi

    SvaraRadera
  9. Godingar! Minns min underbara setter när jag ser dina härliga bilder. Jag önskar dig en skön helg! Zinnia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!