söndag 21 oktober 2012

Ännu en helg...

 
Vet ni att rosorna jag köpte förra fredagen på Hötorget ännu står så här fint! Helt otroligt, en enda ros har nickat så den jag slängt men resten är så här ståtliga ännu! Så två helger har jag kunnat njuta av dessa vackra!
 
Idag har jag även kunnat njuta en stund i trädgården. Eller njuta och njuta, jag tog hand om all frukt som rasat ner från äppelträdet vilket var en hel del (det är bara en bråkdel på bilden) och det är väl inget favoritjobb... (frukt skall ätas och inte behöva skyfflas upp!) 
 
Jag passade även på att börja klippa ner lite perenner i en av rabatterna, bara för att det var så skönt ute så jag inte ville gå in. Man får ju passa på när vädret är bra, och litegrann vill jag allt klippa ner inför vintern, så man inte har allt att ta hand om i vår. Annars är jag väl rätt "klar" med trädgården för säsongen, dvs att lusten har börjat att tryta... Men det är ju passande så här års, när ändå säsongen är "rätt så över" och man kan vara inne!
 
Ikväll blir det Solsidan och Hellenius hörna - kul!

9 kommentarer:

  1. Vad roligt att dina rosor stått så länge. Härligt med en dag i trädgården:).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så roligt att få njuta av rosenfägring under så lång tid...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Vilken tur du har haft med rosorna
    jag köper sällan rosor,man blir ju så ledsen när de nickar efter nån dag
    ha det bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Jag hade gärna tagit några äpplen om jag bott närmre. Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Det är en glädje att få njuta av rosorna så pass länge, inte illa.
    Våra äpplen behöver vi ej ha bekymmer med att "få upp", de "äts upp"
    av rådjur, som mest har vi räknat in 8 rådjur i tre "familjer".
    Så vill vi ha några själva gäller det att vara snabb.
    Äpplen är nyttiga.
    Må gott/ Eva

    SvaraRadera
  6. Vad härligt med så tacksamma rosor! Det är sällan man blir glatt överraskad av köpeblommors hållbarhet, tycker jag. De brukar nicka illa kvickt.

    Ha en bra vecka. Kram!

    SvaraRadera
  7. Äntligen lite tid o kika in på mina vänners bloggar,så mycke jag har o ta igen.Har inte hunnit läsa allt,men ska fösöka ta igen det sen.
    Så vackra rosor du har på bordet,roligt när man får njuta av dem länge,inte ofta det händer.

    Lilla Mysan är ju så söt,där hon busar i kartongen.Tänk att katter kan ha så roligt med kartonger o papper,mina har fått sitt lystmäte nu när vi flyttat.

    Vi har oxå haft varma o sköna höstdagar,helt otroligt att det är mellan +15 o +20 i slutet av okt.

    Ha det så gott vännen
    Kramiz


    SvaraRadera
  8. Vilka fina rosor och av bra kvalitet. Kanske kan det vara så också att dom fått bra omvårdnad.
    Skönt att höra att det varit så gott väder och att kunna vara ute, det är ju så skönt.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Visst kan rosor stå riktigt länge om dom är färska när man köper dom - men det är ju inte så alltför ofta. Du måste ha haft en otroligt tur...eller var det skicklighet att välja rätt försäljare!?

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!