fredag 26 oktober 2012

Energi

Det krävs en hel del energi att anlägga en ny rabatt.

Förarbete

Planering

...och så ren råstyrka i grävningsmomentet och hemsläpande av jordsäckar...puh...


...men oj så mycket energi det ger också, när det är färdigt (nåja nu blir man ju förstås aldrig helt färdig), när man kan njuta av grönskan och veta, att det är resultatet av ens egen idé! Det ger energi om något!
 
Vill du ha ännu mer energi, titta in till Bland rosor och bladlöss!
 
Nu viner stormvindar utanför husknuten, så i eftermiddag skall jag ladda batterierna med soffa/pläd/katt, och gofika, så jag blir full av energi inför kvällens After Work!

14 kommentarer:

  1. Ja, jag tänkte väl det, att det behövs massor av många saker, men fint blir det och roligt är det och trött i både knopp och kropp blir man och det är ju nyttigt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. det blev fint. tror garanterat planeringen för nästa vår fortsätter över vintern. kanske nån ny blomma eller frön ska planteras då.

    SvaraRadera
  3. Härligt med trädgårdsenergi, och att få njuta av det färdiga resultatet sedan efter allt slit. Jättefin rabatt!
    Ha en trevlig kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev! Visst tar det en del energi att arbeta i trädgården men ger desto mer. Nu kan ni njuta av allt ert slit! Ha en skön helg!/Titti

    SvaraRadera
  5. Men så fint det blev....mycket energi där :o)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Med mycke möda och mycke energi blev det jätte bra till sist.
    Men som du vet blir en trädgård aldrig klar, och det är väl meningen.

    Oj så mysigt ni ska ha det, ser er redan framför mig.
    Vi ska på en mat-bit o dryck förstås till goa vänner,slappt o ledigt.
    Ha de fint/ Eva

    SvaraRadera
  7. Slit och släp, slit och släp. Men så snyggt det blev! Och jag använder mig av samma strategi som du, minus AW, men med katt.

    SvaraRadera
  8. Underbar tolkning av temat!!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  9. Vilket slit och vilken snygg rabatt! Wow!
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  10. Jaa, det är slitigt och kräver mycket energi men precis som du skriver så ger det så himla mycket energi tillbaka i slutänden :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  11. Dina trädgårdsbilder är alltid lika fina! Trevlig helg. kram

    SvaraRadera
  12. Absolut ingen slöseri med energi för sååå fint det blev. Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Vilket jobb men vad underbart fint det blev. Önskar jag hade dina gröna fingrar.
    Ha en skön söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!