fredag 5 oktober 2012

Färg och Form

  
Färg och form är ämnet i dagens Blommiga fredag. Just färg och form är ju något som är aktuellt när man anlägger en trädgård. För mig är trädgården en förlängning av huset och jag gillar att "inreda" lika mycket ute som inne. Själv gillar jag mjuka böljande former i trädgården. Jag försöker undvika att det blir för symmetriskt hos mig, jag vill ha det naturligt men på ett tuktat sätt =) Enligt Feng shui (som jag är lite intressserad av) skall det vara bra för balansen med runda former i trädgården, eftersom huset har fyrkantiga former.
Uteplatsen med sin lite ovala form.   
 
...och en av rabatterna med mjuk form.  
 
Färg då? Jag föredrar kalla färger i trädgården, som blått, vitt och rosa. Kan bero på att kalla färger är svalkande, vilket passar bra i en trädgård, som man ju vistas mest i den varma årstiden. Återigen det här med balans alltså.

En rosa fluffig pion...Den har den perfekta färgen och formen om du frågar mig! 
 
Nu - fredagsmys!

22 kommentarer:

  1. Härliga böljande former i din trädgård. Och din uteplats är hur snygg som helst! Och pionen gör mig knäsvag:))).
    Ha en mysig kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Tjusiga former du har - i din trädgård! ;-)
    Fin tolkning av temat!

    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Verkligen läckra former, fin uteplats!

    SvaraRadera
  4. Jag skulle vilja slå mig ner i din trädgård, dricka en kopp te och bara njuta av allt det vackra.
    Ha en trevlig kväll.

    SvaraRadera
  5. Gillar din trädgård med färg och form.Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  6. Gillar dina former i trädgården.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Gillar dina underbara former som bildar härliga planteringar med färgsymfoni...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. med eller utan tankar om Feng Shui så har du en underbar trädgård med former och färger som får mig att rysa av behag!/Anja

    SvaraRadera
  9. Så otroligt vackert du har det, blir alldeles knäsvag!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  10. Jäklar, vad snyggt! Ursäkta svordomen! Kunde inte låta bli....... så, underbart :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig uteplats! Den är bara så snygg liksom resten av din trädgård. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  12. Oj så välordnat, men ändå böljande. (Liknar inte mina rufsibufs-rabatter). Inspirerande!
    Ha en bra helg.
    //Katarina

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder! En trädgård i min smak, gillar ju de här böljande formerna.Och Pioner...det är det bästa som finns!/Kram Titti

    SvaraRadera
  14. En fröjd för ögat. Trevlig helg på dig syrran.

    Ingela

    SvaraRadera
  15. Vilka underbara former du har i din trädgård!
    /Malena

    SvaraRadera
  16. Jag njuter i fulla drag av allt fint i din trädgård.
    Härliga bilder

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  17. Som vanligt fina färger,fröjdiga former, Feng Shui är nöjd.
    Må fint/ Eva

    SvaraRadera
  18. Så vackert! Kan du inte komma till oss till våren och få ordning på vår trädgård ;0)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  19. Såå vackra böljande former.
    Ha en fortat skön helg.
    Vivian

    SvaraRadera
  20. Mmmm....underbara bilder på en vacker och välkomponerad trädgård!

    SvaraRadera
  21. Jätte fin trädgård du har! :)

    SvaraRadera
  22. Härliga former. Din trädgård är inspirerande och rogivande.
    /Malin

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!