fredag 19 oktober 2012

Friska funderingar


Hej på Er!
Jag kikar bara in en liten snabbis för att önska er en trevlig helg! Själv är jag på benen igen och har jobbat torsdag och fredag, tack för alla goa kryahälsningar! Ännu en tvådagarsvecka alltså, dock inte av fri vilja den här veckan, måste ju säga att det var bra mycket roligare att vara ledig för shopping...=)  Att vara sjuk är inget kul och det enda man önskar är att bli frisk. Och då var det ändå en "vanlig" förkylning med feber. Mitt i min självömkan när jag låg där och hade ont i hela kroppen, så tänkte jag på alla dem som är riktigt sjuka och där ingen bättring finns... Ju äldre man blir desto mer inser man hur skört livet är och hur snabbt det kan förändras. Man vet ingenting om morgondagen - och det är väl kanske lika bra det. Det enda man kan göra är att ta vara på den dagen som är idag och göra det bästa av den...Inte alltid så lätt men man kan försöka att tänka på det.
Ta vara på din dag!

9 kommentarer:

  1. Vad fint du skriver, så tänkvärda ord. Skönt att du känner dig bättre. Sötnos Myzan:)).
    Ha en skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Mycket tänkvärda ord, vet av egen erfarenhet att livet plötsligt kan ta en annan väg än den man tänkt sig.
    Underbara bilder på lilla Myzan :)
    Önskar dig en trevlig helg.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Vilken liten sötnos! Och mycket sanna ord!/Titti

    SvaraRadera
  4. Vilken sötnos i kartongen...och så sanna och tänkvärda ord..!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Även jag har erfarenhet om hur kvickt livet kan ändras. Sen den 24 jan i år är våra liv helt upp och ner. Hoppas min gubbe blir så kry, att han kan stå upp igen.
    "Nackdelen" med så gulliga katter är, att de växer alldeles för fort, vill ha de så gulliga lite längre tid, önsketänkande !!
    Ha det gott

    SvaraRadera
  6. Skönt att du rätat upp dej igen. Och nog får man vara tacksam för att ha förmånen att vara någorlunda frisk!

    Ha nu en skön helg.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Bra att du är frisk igen...och du har så rätt, man ska njuta av det man har precis just nu!
    SÅ TREVLIG HELG!!!
    Susie

    SvaraRadera
  8. Vad skönt att du mår bättre:) Precis så brukar jag med tänka när jag är sjuk och tycker sååå synd om mig själv= herregud var är en förkylning egentligen. Men dålig känner man sig ändå;)

    Önskar dig en bra helg!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Om du tejpar igen den där lådan och fixar några lufthål får du gärna skicka den med lurvigt innehåll till mig. Ser jag fram emot!
    Hej hopp!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!