måndag 8 oktober 2012

Höstfixat i badrummet

Tänk vad det kan vara roligt med lite nytt! När jag fyllde år fick jag nya härliga handdukar och badlakan, Vide från Åhlens, i en härlig kvalité av ekologisk bomull! Så idag bjuder jag på lite bilder från mitt badrum.
 
   
 

Mina fina ljusstakar av Tove Adman fick flytta in i badrummet sist jag skulle ta ett bad och där har de blivit kvar.

Det kändes bra att ersätta de lite somrigare ljusrosa handdukarna med dessa i mustigare färg så här till hösten. Jag är så glad för mitt badrum som vi byggde förra året. Känns som vardagslyx att vara här inne, bada eller fixa iordning sig. Det har blivit som en kombinerad gästtoalett och mitt alldeles egna badrum, för barnen och maken håller till uppe i vårt andra badrum, vilket passar utmärkt nu när vi har en tonåring i familjen vilket innebär allt längre tid i badrummet... Och jag är så nöjd med att vi valde vitt kakel och grått klinker på golvet. Det är lätt att byta accesoarer, de flesta färgerna fungerar till vitt och grått.

12 kommentarer:

  1. När jag ser ditt fina badrum kommer jag på att jag behöver städa mitt, jag behöver skura hela väggarna och sen ner till minsta lilla detalj.

    Sen kanske jag kan försöka göra lika fint som du har gjort, det ser så där jättehärligt ut! Jag vill dyka rakt ner i badkaret!

    Det blev väldigt extralyxigt!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Snyggt och fräscht är ditt vackra badrum och pricken över i blev det med de fina badhanddukarna. Ibland behövs det inte så mycket för att göra det lilla extra "piffet".
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  3. Så höstmysigt i ditt badrum inbjuder verkligen till bad...!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Ja tack gärna ett skum-bad med en goe doft, vi äger nämligen bara duch.
    Sen får du gärna "skubba" mig på ryggen,ge mig ett glas kall champage,
    ja du ser, bjud inte in mig för då vill jag ha allt.
    Med badrummet ser mycke frächt ut.
    Gör nu det som jag ville ha, *fniss*
    =)) Eva

    SvaraRadera
  5. Vad snyggt badrum du har. Jättefina ljusstakar, och härligt med mustigare färger på handdukarna.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Såå fint i ditt badrum!
    Och härligt med lite mörkare färger nu till hösten!

    Nejdå, Stig har hela flocken kvar, bara dom 2 vita kvigorna som flyttade! =)

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  7. Vilka fina presenter du fått-både handdukar och Tove Adman-ljusstakarna- måste ha kommit från kära vänner :)
    Välkommen imorgon!
    Kram Namnen

    SvaraRadera
  8. Vilket lyxgt badrum du har. Tänk att få ta ett bad och njuta av allt det fina där inne. Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Härligt att få ha ett sånt vackert badrum att höstnjuta i!
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  10. Jag blir GRÖN av avund över ditt fina badrum... tänk ett BADKAR! Och att sjunka ner i ett skumbad med tända ljus på badkarskanten, lyx för den som inget kar har... suck.

    Ha en fin tisdag.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  11. Så underbart vackert och härligt fräscht!
    Jag håller med dig, man ska satsa på färger som man kan komplettera med olika färger. Vi har också vitt och grått i det ena duschrummet och grått, svart och vitt i det andra. Och dom håller stilen.....

    SvaraRadera
  12. Så fint det blev med nya handdukar.. Det är roligt med nått nytt ibland.. Spegeln gillade jag oxå..

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!