söndag 7 oktober 2012

Söndagslunk


Idag gör jag inte många knop inte...så skönt med söndagslunk, efter en lördag där vi for högt och lågt mellan en massa aktiviteter... Till fikat idag rörde jag ihop lite mojs i stekpannan (smör, äpplen i tärningar, havregryn, nötter, pumpafrön, och farin- och råsocker) och så lite vaniljsås till det, som var kvar efter fredagsfikat. Försvinnande gott och kanske inte riktigt enligt mina planer att gå ner ett par kilo inför shoppingresan till Stockholm nu i veckan. Det gick åt skogen den här helgen kan jag ju säga... Men men, det finns väl kläder i större storlekar antar jag...

9 kommentarer:

  1. Härligt med såna dagar. Gott det ser ut.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Här är det precis tvärtom, jag har "frossat" hela veckan så nu var det dags att verkligen dra åt svångremmen. Det blev potatis/purjolökssoppa (egengjord) till lunch och så sallad med kesodressing till middag )ska till Sophiahemmet om ett par veckor, så till det måste jag skärpa mig).
    Jo du, det låter kanske konstigt att vi inte varit i botan sen långt innan vi flyttade hit - men tiden tillåter normalt aldrig det när vi är i Visby. Då är det oftast upp - fixa alla ärenden - och så snabbt tillbaka hem igen!

    SvaraRadera
  3. Det är så skönt att bara få skrota runt ibland. Det har jag också gjort idag.
    Vad god fika du gjorde. Mmm... Du har rätt, det finns kläder i större storlekar. Men att gå ned lite är ju alltid trevligt. Håller på själv men denna helgen blev inget bra.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad gott det ser ut
    Usch,för att banta inget jag klarar av att göra,bara tanken på att banta gör mej vrålhungrig
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  5. ...och man ska unna sig! Dessutom är ju äpple och frön bara nyttigt, eller hur?

    Ha en fin vecka. Kram!

    SvaraRadera
  6. Jasså det har varit söndag, det har jag missat. För det har varit full
    rulle i trädgården med sånt som var tvunget men inga måsten.
    Men ska jobba alla dar i veckan så bäst att fixa klart det som behövdes.
    Tror nog att gräs-klippningen var det sista för i år.

    Det där mojset hade smakat gott för oss i eftr-middas, mummms !

    Ha en trevlig shopping i storstan.
    Må fint/ Eva

    SvaraRadera
  7. Som sagt, bara nyttigheter.....
    Tror att vi kan hitta lite fina kläder i vilket fall som helst.
    Jag ser verkligen framemot våra syrra-resa:-
    Kram på di

    Ingela

    SvaraRadera
  8. Fram för mera mojs! Mera mojs till folket! Vilket underbart ord, mojs, ligger så bra i munnen, mojs mojs.. smakar gott. Det ska jag också börja använda. Ser väldans smarrigt ut. Ha en strålande start på veckan. Kramis från Norge

    SvaraRadera
  9. Shoppingresa.. det låter kul. Klart man ska unna sig lite gott och kläder finns i alla möjliga stl. som tur är. Kram Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!