söndag 28 oktober 2012

Stenkul

Idag har jag haft stenkul! Jag fick plötsligt lite trädgårdslust igen (den har ju annars dalat inför vintervilan) så jag tog lilltjejen till hjälp och åkte till vår "lokala" stenleverantör - eller vad man nu skall kalla det...i alla fall plockade vi en massa sten, och så började jag gräva en ny rabatt! Det blir ingen stor rabatt; jag planterade en ros där tidigare i höst och idag flyttade jag dit två funkior - möjligtvis att det får plats nåt litet till - men annars är det that´s it! Sen skall det bli rätt mycket sten runt om istället. Mest för att ta bort gräset vid planket, där det är svårt att klippa gräs. På tal om svårt, så var det rätta ordet för att flytta en av funkiorna....oj oj så den satt fast...men till slut så var den uppe och delad. Nu skall jag bara ha hem lite sättgrus så jag kan lägga dit stenen.
Ja, det var dagens trädgårdsrapport. Nu är det snart sängen och en ny vecka i morgon!

8 kommentarer:

  1. Låter som en härlig söndag. Alltid roligt att göra nya rabatter, vilket de är stora eller små.
    Hej hopp!

    SvaraRadera
  2. låter som stenkul:)Alltid kul med nya projekt!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Det är alltid roligt med nya rabatter! Spännande att se resultaten när det vuxit upp!

    Ha en bra vecka!

    Veronica

    SvaraRadera
  4. Så du får fortfarande ner spaden i marken? Här är det fruset och just nu snöar det. Lite för tidigt eftersom jag har jordgubbsplantor som väntar att få komma i jorden. Lite sent men jag fick dom så sent... nu är det nog kört som det verkar!
    Kul att kunna fixa en rabatt såhär på sluttampen. Passa på när du fortfarande kan och har lust:)

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Men människa, håller du fortfarande på att gräva i trädgården!? Själv har jag tröttnat för säsongen för länge sen, brukar göra det när man inte längre behöver klippa gräset - och det var ju ett tag sen!
    Ska dock den här veckan försöka få bort dahliaplantorna ur sina cementkrukor på baksidan. Väninnan som fick dom - och som skulle hämta dom - tillhör inte världens snabbaste (dagens understatement) och när hon inte ens hör av sig, då kastar jag dom. Synd bara att hon inte meddelade det tidigare.....

    SvaraRadera
  6. Jaa, Zon 1 har väl du?
    Kanske att trädgårdslusten finns
    kvar lite längre där?
    Flyttade med min familj från den där underbara ön när jag var ett. Kommer dock tillbaka då och då ;) Stenar har jag massor av,
    ända sedan jag var liten har jag samlat.... Älskar att vandra på stenstränder vid havet. Skönt att ha nära till den. Kram, Åsa.

    SvaraRadera
  7. Så kul att få gräva men det går inte längra här, marken är hård just nu.
    Vid regn---klabbigt ! Men stenar gillar jag. Alltid när vi är på promenad går jag med "näsan i backen" och kikar efter ovanliga stenar.
    Lycka till med rabatten.

    SvaraRadera
  8. Att gräva upp och dela gamla stora perenner är ett hårt jobb men roligt
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!