fredag 2 november 2012

Hemlig Fredag

Blommiga fredag fortsätter och idag är temat Hemlig... Ja, själv är jag ju inte riktigt lika hemlig här på bloggen längre, bara lite..=)
 
 
Trädgården då, den kan gärna vara lite hemlig, så att man inte ser hela "härligheten" med en gång. Nu är väl inte min egen trädgård ett så bra exempel, skulle gärna vilja ha den lite mer hemlig och inte så öppen... men i vissa kameravinklar kan man lura ögat lite...=)
 
Tänk att nästan varje gång jag skall fundera ut en tolkning till den här fotoleken så tänker jag att Pionen skulle passa in...Den är Trädgårdens Primadonna, den ger mig en enorm Energi, har en fantastisk Färg och form, ja den är verkligen Ren och skär lycka - ja, jag sa ju det, den passar liksom in varje gång. Men så är det också en extraordinär växt och en guds gåva till mänskligheten!

...och visst är den väl rätt så  hemlig, när den är där i knoppstadiet, man liksom ser hur fylld den är med skönhet, som den ännu inte släpper ut riktigt...den lovar gott men håller på sig ett tag till...
 
 
 
Nyfiken på fler tolkningar av temat, kika in här! Själv kan jag inte lova att jag inte kommer att ha med pionen på fler tolkningar, piontok som jag är... 

12 kommentarer:

  1. Kan se pioner hur många gånger som helst:)). Så vacker!
    Jättefint är det hos dig.
    Ha en skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hi hi precis vad jag också tänkt om pioner att de passar in till många olika tolkningar.

    Din trädgård är så fin.

    kram

    SvaraRadera
  3. Och så var det sommar igen, härligt! Vilken tid, vackert! Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Pionknoppen var med i mitt inlägg denna vecka också, så jag kan bara hålla med om att den är lite hemlig.
    Ha en bra helg.
    //Katarina

    SvaraRadera
  5. Pionen är så vacker,maffig o ljuvligt skir på samma gång.Nästa vår kommer jag inte o ha någon blommande pion,tror inte jag hinner plantera dom,så det blir till o jordslå o vänta ett år till.

    Vi ska åka till Gotland i slutet av nov.det blir julmarknad i Bläse o Julskyltning i Visby,det ser vi framemot.

    Ha det så gott vännen.
    Kramiz

    SvaraRadera
  6. Haha! Den passar alltså in överallt...Pionen!

    Veronica

    SvaraRadera
  7. Pioner passar till det mesta...=)

    Ha en skön helg !

    Kramen Ninni

    SvaraRadera
  8. Ja, nog kan pioner vara hemliga, alltid. För inte vet man om de tänker slå ut eller klibba ihop, ha en massa bladkrus eller stoltsera med gult fluff i mitten, bli så där skönt rosa som knoppen är eller ljusna mot vitt, blomma över på en dag eller hålla sig i minst en veckas tid. Dessa hemlighetens mästare - ibland.
    Kram från Törnrosa

    SvaraRadera
  9. Pioner är verkligen underbara! Kul att hitta till din blogg via Tidningen!! Grattis till dig med :-) /Fröpåsen

    SvaraRadera
  10. Jag får också göra så än så länge, smyga runt och plåta i "bra" vinklar :-) Men det kommer, det kommer. Och pioner är jag också alldeles galen i.

    SvaraRadera
  11. Åh vad fint du har det. Jag kan aldrig heller bli mätt på att se pioner. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  12. Vad fina bilder. längtar verkligen till sommaren när jag ser pionerna de är ett måste för att det ska kännas som sommar.
    Kram Meta

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!