tisdag 25 december 2012

När juldagsmorgon glimmar...

 
...jag vill till stallet gå... Nja, det är jag väl inte så sugen på kanske, vill inte gå någonstans alls idag för vädergudarna har bestämt att det skall vara grått, blåsigt och plusgrader på självaste juldagen. Nåja, vi har haft vitt och fint hela december vilket vi inte är bortskämda med så det får man väl vara nöjd med, men lite trist är det för alla som fått pulkor och liknande i julklapp.
 
Själv skall jag ändå vara inne idag, när jag strosat klart i min nya morgonrock skall jag börja förbereda för kaffekalaset på eftermiddagen då hela "tjocka" släkten kommer hit =)
 
Idag njuter jag också av fina gunghästen, som jag fick i julklapp av maken!
 
Hoppas ni får en fin och skön juldag!
 

7 kommentarer:

  1. God fortsättning vännen! Även här är det grönt och plusgrader men det passar ju mig ganska bra trots allt. Vilken fin häst du fick! Jag tror minsann att du har en hel del saker där hemma som kunde ha kommit från min affär "hihihi" Mannen min tyckte jag behövde uppdateras och köpte en Smart fån till mig så nu ska jag bara lära mig hantera den också =)
    Allt gott / Kram gittan

    SvaraRadera
  2. Blåsigt värre idag men som du ska jag ändå hålla mej inne. Idag blir inga kalas bara lugnt o stillsamt. Ösnkar dej fortsatt sköna dagar. /Knatten

    SvaraRadera
  3. Visst är det trist med vädret, fast när man pratat med sina vänner i Stockholm så förstår man att vi verkligen flyttat till rätt ställe! Där var det minusgrader,MASSOR av snö och dessutom dålig snöröjning - inte 17 vill gubbarna där jobba på juldagen inte!!
    Just nu bara njuter jag av den härliga julhelgen innan det är dags för nästa julmiddag. Så snart är det bara att sätta igång med uppskärning, potatisskalning, äggkokning, ugns- och microvärming m.m. m.m. Fast gästerna kommer inte förrän 4, så ännu hinner jag med att blogga lite.
    GOD FORTSÄTTNING
    Susie

    SvaraRadera
  4. Jätte fin gunghäst, passar att stå där !
    GOD FORTSÄTTNING

    SvaraRadera
  5. God fortsättning och ja, idag är det inget gå ut väder här heller, det är eländigt, men det är väldigt vackert att titta på! Genom fönstren. Här blir det bara litet litet kalas, ett kusinbarn kommer och hälsar på, det ska bli trevligt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Den var jättefin, din lilla gunghäst. Jag ville inte heller gå ut, men var tvungen..snöööööööööö! God fortsättning! Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Men å vad fin den var hästen! Ha en go fortsättning! Kramar:-)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!