måndag 7 januari 2013

Julgransplundring!

 Nu är glada julen slut slut slut
nu skall granen kastas ut ut ut.
Men till nästa år igen,
kommer han vår käre vän,
ty det har han lovat!
 
Inte för att den barrar ett dugg, den har verkligen varit en mönstergran ur den synpunkten, frisk och grön och har till och med satt nya skott =) Det var inte sista gången vi köpte gran vid Lilla Bjers, där de har ekologiska gotländska färska granar!

Men även det roliga har ett slut och har jag väl börjat ta bort julsakerna så finns ingen återvändo... Idag, när det är första riktiga vardagen för många, så passade skolan och fritids på att ha stängt, så då får man "offra" sig och vara ledig...=)  Och vad passar bättre då än att storstäda ut hela julen. Men oj, vilket jobb det är...de där små tomtarna jag visade igår var ju ingenting... Jag tycker inte jag har så mycket men det blir en del ändå. Jag är ju sån att jag byter ut alla vanliga lampor i fönsterna och alla vanliga prydnadsaker, så det är väl inte så konstigt att det tar ett tag att återställa allt. Sen har jag drabbats av stora rensarlusten så det jag går igenom gör jag "ordentligt", vilket förstås gör att det tar längre tid...

3 kommentarer:

  1. Härligt. Det är så roligt när man får en så där "perfekt" gran, det är andra året för oss det händer.

    Känner igen det där med att det tar sån tid att städa bort julen. Men egentligen är det väl inte så konstigt med tanke på hur länge man håller på och plockar fram:)

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Julen är bort plockad här åxå
    faktiskt rigtigt skönt
    jag har kommit in i en trend
    plockar fram färre och färre julsaker
    och plockar undan dom tidigare och tidigare
    för varje år
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Måste erkänna, jag tycker det är skönt att julen är puts väck för den här gången.
    Hej hopp!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!