onsdag 13 mars 2013

...ännu ett sött inlägg

Vad gör man när blogginspirationen sviktar, när man tycker man har visat "allt" inomhus och vårsäsongen inte är igång ännu - nej tvärtom långt ifrån för nu blev det visst vinter igen - ? Jo, då tar man några kort på sina små sötnosar, som alltid är redo när matte har kameran framme.
 
Så här är ni ju vana att se dem, sittande på badkarskanten, väntandes på att matte skall sätta på vattenkranen. Men se, katter är lite smarta ändå (smartare än hundar om ni frågar mig...)

Om inte matte är tillräckligt snabb med att sätta igång vattenkranen i badkaret får man ta saken i egna tassar. Dogge har nämligen kommit på hur man får igång vattenkranen i handfatet! I bakgrunden ser ni Myzan, som ännu inte fattat hur man gör...

...men lite intresserad blir hon allt.

...hur gör han egentligen?

....och sen måste hon prova själv, hon slår och slår mot vattnet, som inte rinner stilla och sakta som vid badkaret, utan bara startar när man är nära...och när man slår och slår med tassen så blir det lite liksom lite vått överallt. Så nu måste jag se till att ha toalettdörren stängd, för annars har jag vatten i "hela" badrummet...

13 kommentarer:

  1. Men jisses vila söööta katter du har .Hur fina som helst.Ha en skön kväll.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Verdens søteste ;-)

    Og så smarte; Enig med deg hunder er dummere ti hi.

    Klem

    SvaraRadera
  3. Åh så söta! =)
    Ja katter är verkligen charmiga o smarta!
    Min misse M sitter o dricker på handfatet han med, jag har fått sätta en egen skål där till honom!

    Ha det fint!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  4. Ja de är såå duktiga och översöta dessa raringar. Nospuss till er.
    // Eva

    SvaraRadera
  5. Dina katter är ju så söta så det är inte klokt... ! Håller med dig att katter är smarta och företagsamma! Myzan var ju läraktig, men så ser hon också väääldigt intresserad ut! ;-)

    Vårvinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  6. Vad söta och smarta de är
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  7. Dina små missar är helt bedårande! Jag älskar katter men maken är allergisk. Så jag får njuta av dina härliga bilder istället./ Kram Titti

    SvaraRadera
  8. Underbara katter och roliga bilder. Det behövdes denna snöiga dag.

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder på dina söta katter.

    Amadeus dricker oxå vatten direkt ur kranen,men han har inte lärt sej o öppna den själv.

    Ha det gott vännen

    Kramiz vännen

    SvaraRadera
  10. Underbart söta katter du har! Kluriga är de också helt klart!Det var ett bra val att visa dem idag!/Susanne

    SvaraRadera
  11. Jättesöta SMARTA katter! Fast jag håller naturligtvis, som hundägare och f.d. kattägare, inte med att dom är smartare än hundar. Dom är bara smartare på andra saker. Speciellt på sånt som gagnar dom själva..... *fniss*

    SvaraRadera
  12. Haha, vad härliga katter du har!

    SvaraRadera
  13. Flera gånger har jag sagt till min man att vi borde ha en sådan kran. Som det är nu så sätter någon av våra katters slavar( vi människor) på kranen när de vill men katterna stänger ju inte av efter sig så vattnet blir rinnande tills vi kommer på det igen.
    Hoppas att ni får en skön helg :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!