fredag 22 mars 2013

Drömmar kan slå in....

Sol, värme, fika utomhus med nästippen mot solen, spirande rabatter, krokusar och scilla och... krsch%&p;#fpr?hn#%krsn...nej visst nej, våren hade inte börjat ännu...men drömma går ju...
...och förutom detta så  drömmer jag om mina pioner som ligger där ute under marken/snön och kurar, och väntar på att få börja växa så fort våren sätter lite fart. Och jag har stora förhoppningar om att dessa drömmar kommer att slå in!
 
I väntan på det så njuter jag av mitt nya doftljus, från Tofsar och Ting, med doft av soldränkt pion, inte så dumt det heller!
 
Är ni nyfikna på vad andra drömmer om just nu så kika in till Bland rosor och bladlöss.
 
Nu önskar jag er en riktigt trevlig helg!

11 kommentarer:

  1. Såklart de kommer slå in och jag tror att när det väl vänder så kommer det går fort:)!
    Vackert fat med blommor, jätteläcker betongkruka!

    Ha en fin helg, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  2. Snart, snart tror vi på våren:)
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jag delar dina piondrömmar:)). Snyggt du har det på brickan, så fina blommor.
    Ha en fin kväll och helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Hoppas innerligt att din vår dröm slår in snart..
    Även jag längtar till pionernas tid..

    Ha de gott...

    SvaraRadera
  5. Vi drömmer och längtar efter våren. Vackra bilder!!

    SvaraRadera
  6. Även jag drömmer om pioner... fast jag har inte planterat några och jag har inte ens en egen trädgård, men drömma kan man ju alltid trots det ;) det blir säkert en och annan pion (i kruka om inte annat) till sommaren! Härliga bilder, du ser ut att ha ett riktigt drömhem!

    SvaraRadera
  7. Ja nu vill jag ha vår och sommar! Skulle vara så skönt att få värma näsan mot solen och se vårblommorna komma upp.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  8. Men finns det såna doftljus? Tala om härlig doft, jag längtar också efter mina pioner, det är så spännande att få se hur många blommor de ska få i år.
    Ha en skön helg.
    Kram madde

    SvaraRadera
  9. Tur att drömmarna finns iaf. Ninnekram

    SvaraRadera
  10. jag drömmer också att våren ska börja.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  11. Jag längtar också efter Pionerna...men så läckert med ljus med Piondoft...det visste jag inte att det fanns!/ Kram Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!