fredag 8 mars 2013

En överraskning!

Oj, så svårt, nu skall vi berätta om en överraskning här på våra bloggar, om vi vill vara med i Blommig fredag. Och det vill man ju...=) Men det där med överraskning var ju svårt, inte är jag gravid och inte har jag gått och vunnit på triss...så vad sjutton skall jag skriva om...?
Nåja, det skall ju handla om växter och en liten överraskning kanske jag får, i vår när det börjar grönska i den här rabatten. Jag planterade den i höstas, vilket betyder att jag aldrig har sett den "färdig"! Så det skall bli så kul att se om det blir som jag tänkte eller om det blir nåt helt annat... Inte minns jag helt och hållet vad jag har satt där heller, åtminstone inte lökväxterna. Vad jag däremot minns är att det ruvar två helt nya pioner här och det är ju så spännande och förhoppningsvis kanske de visar färg redan den här säsongen, jag hoppas det i alla fall. Och då kan man ju hoppas att det blir rätt och inte nån överraskning i form av fel färg... 
Och som en liten överraskning tänkte jag bjuda på en liten pionbild idag, det ni! För det visste ni inte va, att jag är förtjust i denna underbara blomma!

14 kommentarer:

  1. Så fint i din hörna! Hoppas nu att pionerna stämmer:)).
    Vacker pionbild!!
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Härligt att ha flera överraskningar som ska komma upp i rabatten, jag hoppas att det blir fina sådana :) vacker pion är det i alla fall! Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Trevligt med nya rabatter att få överraskningar av.Kram

    SvaraRadera
  4. Nya rabatter bjuder alltid på överraskningar och jag kommer aldrig ihåg vilka lökar jag planterade var.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Ser ut att vara en så fin pion. De laddar väl upp nu snart, så de är som finast om sådär 100 dagar.
    /Anette

    SvaraRadera
  6. He-he. Håper å bli overrasket av peonblomstring hver sommer! Alltid noen som ikke har blomstret før. Herligste blomster :-)

    SvaraRadera
  7. Det är alltid spännande att följa nya rabatter! Är precis som du och kommer inte riktig ihåg vad jag planterat. Men jag minns att jag satte minst hundra tulpanlökar, så några borde väl få komma upp. Trevlig helg. /Anette

    SvaraRadera
  8. Blir kul att följa med och se dina överraskningar...=)
    Pioner är riktiga glädjespridare och så vackra att beskåda...så din passion är helt förståelig...!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Nya rabatter kan bli en riktig överraskande. Det som jag mest reagerar på är hur himla snabbt det går... Efter en säsong så kan man inte fatta att den är nyanlagd. Ser ut som om den alltid varit där...:))

    SvaraRadera
  10. Här hittade jag en blogg som jag aboslut kommer att följa!
    Så roligt det ska bli i vår att se vad som händer i din trädgård!
    Melodys matte

    SvaraRadera
  11. Längtar som en tok efter att få se mina nya växter också. Kan faktiskt tänka mig att lägga mig själv i rabatten och ruva. Så stor är min vårlängtan. :-))))

    SvaraRadera
  12. Hejsan! Härligt med Pioner och vad man verkligen längtar till våren nu, tur att solen lyser idag :) Ha en bra helg Karin

    SvaraRadera
  13. Nej, det var ju en otrolig "överraskning" att du gillar pioner! *fniss* Men det är du ju inte precis ensam om, så det var helt OK att visa en sån fin bild! Fast ännu bättre var bilden på den otroligt fina "nya" rabatten. Den kommer säkert bli jättetjusig i sommar!!
    Idag åkte vi runt och försökte hitta nått riktigt bra ställe att ta en hundprommis på, men vi misslyckades totalt. Antingen var det soligt och barmark, men vansinnigt blåsigt. Eller också var det i lä i skogen, men isigt och halkigt (inte bra för min rygg). Så det blev ingen långtur utan en liten kort en!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  14. Att vänta på nyplanterade växter är så himlaspännande. Jag brukar gå och peta i jorden för att se om de har klarat vintern.

    Riktigt härliga bilder jag älskar pioner också.

    Trevlig helg

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!