söndag 17 mars 2013

Tre trevliga fikaställen




I veckan som gått har jag varit på inte mindre än tre mysiga fikaställen...Ja två av gångerna var det jobbet som bjöd så riktigt så lyxigt var det ju inte (eller lyxigt är det förstås att bli bjuden men vi hade planeringsdagar så det var ju jobb inblandat).  Vi var på Krukmakarens hus som ligger inne i Visby, och de har piffat upp inredningen med en hel del nyheter och designmöbler, så jag var ju bara tvungen att fota lite. Modern design möter medeltida stenvalv - jättemysigt och fräscht!

Lunchen en av dagarna intog vi på Café Amalia, som förutom luncher (härlig sallad!) alltså även är ett "fik".  Även här mysig inredning, blev inte så många bilder dock, eftersom jag inte vill fota människor...
 
Idag var vi med barnen på biblioteket nere vid Almedalen, och passade även på att fika. Utsikten här är det då inget fel på...och inte fikabrödet heller, den enda nackdelen med det var att jag hade svårt att välja bland allt gott...
 
Så, nu har jag gjort lite reklam för några mysiga fikaställen, inför den kommande turismsäsongen =)

5 kommentarer:

  1. vilka fina ställen
    att gå och ta en fika är så mysigt och man vill ju ha allt gott som dom erbjuder
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Mysiga fikaställen är inte så dumt att ha ett "lager" av. Man vet aldrig när andan faller på. Både atmosfären och själva fikat är viktigt, tycker jag. Har själv några fika-favoriter här i Kristianstad-trakten.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ååå men alla ligger ju på Gotland. Attans då. Men jag har ju tänkt mej att ta mej över till Gotland en gång i livet. Då blir det fika av. Jag älskar ju mysiga såna ställen. /Knatten

    SvaraRadera
  4. Fina fik! Kul med lite inspiration. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Tack för tipsen. Ska till mitt kära Gotland nu i sommar. Längtar.
    Har just nu stark Gotlands längtan ;) Åsa

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!