söndag 3 mars 2013

Vill ni veta någonting...?


*hihi* vilken cliffhanger! Men så här är det, att jag återigen har förärats en award, och med den följer några frågor om mig som jag skall försöka besvara. Tack Veronica för awarden, och förlåt än en gång för att jag inte sänder den vidare, är så dålig på sånt...

Om jag fick välja yrke fritt:
När jag var liten ville jag bli skådespelare, och hade jag vågat hade det förstås varit kul...idag skulle nog drömyrket vara trädgårdsdesigner eller arkitekt.  

Då blir jag riktigt arg:
När jag blir uppretad. När jag blir orättvist behandlad. När jag ser en spindel i mitt hus.

Jag mår bäst när:
Familjen är samlad. För övrigt mår jag rätt bra när jag har storstädat huset, jag har varit ute och gått en långpromenad och kan lägga mig med gott samvete på soffan =)

Om jag vann en miljon:
Nu är jag väl jättetråkig, men huset skulle kläs om i trä, en kakelugn skulle installeras, en semestertripp för familjen och resterande skulle gå till en del av huslånet.

Gör helst på semestern:
Går hemma i trädgården och skrotar, har inga tider att passa utan bara tar dagen som den kommer. Tar en morgonpromenad, fikar, solar lite, läser och lyssnar på Sommar i P1, pysslar i trädgården. Åker till stranden någon dag, badar i havet.

Värsta impulsköpet:
Visst blir det något impulssköp då och då, men det värsta, det har jag faktiskt ingen aning om...

Detta gör mig lycklig:
Att vara mamma
Att skratta
Att veta att det finns folk som bryr sig om mig
Att pyssla i trädgården
Mina katter

Jag drömmer om:
Olika saker varje natt =)

Se där, nu fick ni veta nåt om mig, inte mycket nytt under solen men så är det, jag är ju en rätt så vanlig och tråkig/hemmakär tant i sina bästa år...eller hur var det nu.?


Och vill ni veta ännu mer om mig, så har jag äntligen fått till det här med sidor på bloggen. Så nu finns, förutom startsidan, en liten presentation av mig utifrån vad jag skriver om i bloggen.  Du hittar den uppe under rubriken Rosor och ruiner.

3 kommentarer:

  1. Roligt att få veta mer om dig!!
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Om award-frågan den sista, Jag drömmer om : olika saker varje natt.
    Ha ha,hi hi, *fniss* Japp jag flabbade, kul svarat !
    Tulpanerna är fina utslagna, färgen härligt glad.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Gratulerar till ny award, det är alltid roligt att få en och det är roligt för oss att läsa om dig! En vanlig tant, njaaa, nej, väldigt speciell och unik, det är du allt! Och givmild!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!