tisdag 4 juni 2013

Trampet av små fötter

Ja, så var det dags igen, för trampet av små fötter. Ja, än så länge trampar de väl inte omkring direkt, mer ålar kanske...Nåväl, fem små valpar har vi i lådan, och Stina har varit lika duktig som förra gången. Duktig fick även maken vara, som fick agera barnmorska den här gången, det brukars annars vara mitt jobb. Men han var hemma och jag på jobbet, och jag fick nöja mig med att få rapporterat via sms varje gång det kom en valp.
 
Tre tikar och två hanar blev resultatet denna gång!
 

8 kommentarer:

  1. Stort grattis till Stina och er! Så roligt:).
    Vår lilla valp har hunnit bli 5 månader och snart 15 kg:).
    Ha det gott, och jag ser fram emot valprapporter framöver:).
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Men jösses så otroligt söta. Nu blev man ju nästan sjuk på en hund igen. Det är ju så härligt sällskap

    Kram Teres

    SvaraRadera
  3. Grattis! Vad roligt. Och stolt ser hon ut att vara, mamman.
    Jag håller just på att försöka få sålt på små tassar. Jisses vad jag blivit nerringd idag efter att lagt ut kissungar på Blocket. /Knatten

    SvaraRadera
  4. Men åhhh, vilka underbara små valpar! Såå söta!
    Ha det fint,
    Carina

    SvaraRadera
  5. Vilka gulliga små kryp
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  6. Ja, i år har jag plastat in blomlådorna på muminhuset men enbart för att de är så små så de ska bevara fukten mer, annars torkar de ut direkt. På framsidan i de stora har jag inte det, borrat några hål i botten så överflödigt vatten ska rinna ur men de har inte alls tagit stryk av det. Vi oljade dem på insidan så de ska hålla bra. Toppen

    Kram Teres

    SvaraRadera
  7. Åååh snutte då:) ♥

    SvaraRadera
  8. Naaaww, vilka små sötnosar. Vi hade också valpar för tre år sedan :)Ha en bra helg. Kram Veronica.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!