tisdag 9 juli 2013

Å så bidde det en bänk också...

Av spillvirket som blev över när bordet var färdigt så bidde det en liten bänk. Egentligen med samma byggnadssätt, förutom att inte krysset i benen fasades ur, som de gjorde på bordet. Här körde vi en enklare variant och skruvade bara ihop benen, det funkar det med.  

 
 
Taklök i ett hjärta och två nya gräs har införskaffats.
 
Så ja, nu kan jag bocka av ett par grejor till från "todolistan" som jag skrev för exakt två månader sen.  Alla fyra snickarprojekt är klara, samt så är jag äntligen klar med målningen av staketet och trappräckena, puh, det där staketet har tagit mig nästan en hel vecka. Nu tänker jag försöka göra ingenting de resterande dagarna av min semester!

6 kommentarer:

  1. Det blev ju kanonfint. Man glömmer ju så småningom allt jobb det tagit, och bara njuter
    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bänk...hoppas att du ger dig själv tid att sitta på den...=)
    Så fin din framsida blev...verkligen ett lyft....!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Jättefin bänk! Duktiga du! Snyggt med gräset och taklöken där.
    Njut av din semester nu, superbra att du bockat av så mycket på din lista.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Nu får du allt ta några djupa andetag och pusta ut på din finfina bänk! :)

    Kollar in dina före- och efterbilder i inlägget nedan och det blev verkligen ett lyft - jättefint! Snyggt också med den nya vita färgen runt fönstren på huset!

    SvaraRadera
  5. Jag kan säga det hur många gånger som helst och jag kommer aldrig att ångra mig. Fy F_N va fint det är med singel och dina före och efter bilder visar tusen gånger om hur rätt jag har. Så otroligt snyggt.

    Även gräs tycker jag om och det blev superfint där i krukorna...... som förresten är skitsnygga. Vart får alla tag i dessa underbart stora betongkrukor....

    Kram Teres

    SvaraRadera
  6. Men, ni är väl för händiga! Tänk så många som kommer att sitta på den framöver. En bänk är guld värd när man plötsligt blir många.
    Nu får du vila. Att inte göra ett smack är härligt... iallafall några timmar;)

    Kramar Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!