onsdag 4 september 2013

Halverat antal hundar

 

I brist på vad jag annars skall hitta på att blogga om kommer en liten uppdatering kring hur många hundar vi har just nu, det har ju en tendens att ändras... Innan maken åkte till fjällen hade vi alltså två vuxna och två valpar kvar. Han tog med hela samlingen till fjällen, så jag har varit utan gubbe, hundar och bil i 10 dagar (gissa vilket som var svårast att vara utan...). Valpen Zonja blev alltså kvar där uppe, men så även mamma Stina som fick stanna i Virisen där redan hennes mamma är, och skall så vara hela hösten innan vi får hem dem igen. Där får de jaga och det är livet för en setter! Med hem kom alltså Lovis och så lilla Zeta. Rätt så hanterligt med bara två hundar om ni frågar mig...
 
Med hem hade han också rejält med skogens guld till både mig och svägerskan, dvs min syster som så påpassligt fyller år den här tiden.
 
Om någon undrar så är antalet katter konstant! Och här är några som tycker det är rätt mysigt att hösten har kommit, och matte äntligen sitter i soffan på kvällarna igen. Ibland är det dock lite svårt att få plats med tre stycken som vill vara i mattes knä...=) 

3 kommentarer:

  1. Läser gärna om dina fina katter och hundar:) Så mycket goda kantareller, vilken skatt.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Härligt med fina kantareller å vad sugen jag blir på kantareller, det är ju bara så himla gott. I helgen blir det ett ordentligt försökt till att hitta några stycken i alla fall. Ha det bra Karin

    SvaraRadera
  3. Fina hundar, kantareller och så de underbara katterna! Vi letar efter en lilamaskad helig birma honkattunge till vår familj - de är ju så fantastiskt fina!

    Ha en fin kväll <3 Jennie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!