måndag 9 september 2013

Säsongen som gått - inte bara blommor

Ja, det är kanske lite tidigt att summera säsongen, som vi gjorde i (blommig) fredags. För det är ju ännu sommarvärme och det kan ännu hända mycket i trädgården.  Men jag tror jag spinner vidare ändå på temat, men fokuserar på det som inte blommar. Livet är ju mer än blommor och blader, tro det eller ej!

För hur gick det egentligen med alla våra projekt som vi planerade inför säsongen, blev de gjorda eller inte? Jag gjorde en "to-do-lista" i våras, och nu är sanningens minut här!

Vi hade tex en hel del målarprojekt:
  • staketet samt trappräcket check! Tog mig en vecka...
  • resterande delen av grunden på huset (endast halva hanns med i höstas) Nja, det hanns visst inte med i år heller...
  • fönsterbläck och fönsterfoder skall målas vita (hälften av fönsterna hanns med, nu är det de övre kvar) Jo, övre på framsidan är klara, check på det, men baksidan är ännu kvar
  • några fönsterbrädor inomhus behöver bättras på. De behöver fortfarande bättras på om man säger så...
  • innertrappan (det började vi bara prata om för en tre-fyra år sen...) och det får vi nog fortsätta att prata om ett tag till -  men nåt skall man ju prata om också, eller hur!
  • källartrappan *visslar lite generat* jaså inte den heller...

  • Nåja, Rom byggdes inte på en dag, så inte heller vårt hus... och säsongen är ju inte slut heller för den delen... =)  Åtminstone målarprojekten inomhus kan ju ännu slutföras innan årsskiftet...

    Och så hade jag fått för mig att jag skulle snickra ihop några grejor... Jag började själv men fick sedan god hjälp av maken, och där är kanske en av anledningarna till att punkterna ovan inte hanns med...:
    dynlåda check!                                   altanbord check!

    två blomlådor check!                                  en bänk check!

    Själv är jag nöjd!

    10 kommentarer:

    1. Klart att du ska känna dig nöjd, ni har ju hunnit med jätte-mycket! Ser så mysigt ut med alla fina vita trä-detaljer ni snickrat./ Kram Titti

      SvaraRadera
    2. Vad du har jobbat! Du ska vara jättenöjd! Jättefina saker ni snickrat, så fräscht i vitt.
      Ha en fin kväll
      Kram Maria

      SvaraRadera
    3. Oj vad du har hunnit med! Så himla fint det blev med staketet och alla saker ni snickrat :)

      Kram Susanne

      SvaraRadera
    4. Klart att du ska vara nöjd, mer än nöjd. Vad fina saker du snickrat och hunnit med. Kraaaam Pia

      SvaraRadera
    5. Check på dig :)
      Tycker det verkar som att du (ni) hunnit väldigt mycket i sommar och man måste ju "bara vara" lite också och som du skrev året är ju inte slut ännu. Ha det bra Karin

      SvaraRadera
    6. Älskar listor....då kan man se allt man faktiskt har uträttat och var man ska lägga krutet på sedan....=)

      Kram Ninni

      SvaraRadera
    7. Så mycket fint som ni har hunnit med i sommar! Det går ju inte att hinna med allt. ;-) Felet är att sommarsäsongen är för kort...

      Sensommarhälsningar
      Elisabet

      SvaraRadera
    8. Så mycket ni gjort! Och resten kommer finnas kvar... ..ingen anledning till oro där ;-)

      Ha det gott! /Carina

      SvaraRadera
    9. Ni har ju fått enormt mycket gjort i år, så att det finns saker som inte fixats det är underligt! Men jag vet att det finns saker som hänger över en hela tiden och som man hela tiden skjuter på framtiden. Som du förstår så finns det just nu bara två saker för mig; Att bygga poolen plus att göras en park i yttertomten!
      Men...i förrgår var vi och badade nere i Djupvik - hela 19 grader - och igår var vi till Grötlingboudd och då var det +20 - men det var bara jag som badade. Rolle och Santos satt på bryggan och glodde! Men det var underbart och förmodligen årets sista dopp!!

      SvaraRadera
    10. Så flitiga ni har varit,o så fint det har blivit.Ni fixar nög resten innan året är slut.

      Kramiz vännen

      SvaraRadera

    Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!