fredag 27 september 2013

September

 

En ovanligt varm september går mot sitt slut. Varm i dubbel bemärkelse, det har varit en riktigt skön och solig höstmånad här hemma, men så blev det ju en vecka på lite varmare breddgrader också - så det blev nog sammanlagt mer sol och bad än vad jag ägnat mig åt på hela sommaren.

 

Annars är september en månad då jag brukar vilja hösta till det lite, och så blev det även i år, med några nya alunrotplantor, gräs och ljung.

Faktiskt så uppskattar jag hösten och framförallt september mer och mer, ju äldre jag blir. Jag är ju septemberbarn så visst tyckte man det var kul att fylla år när man var yngre, men annars vet jag inte, lite höstdepp light har jag väl "alltid" haft. Men september som sådan är ju egentligen väldigt skön - högre luft, mindre krav, det är lite mer legalt att göra ingenting om man nu vill det...Tja, härmed förklarar jag september som en härlig månad, väl värd sin plats i almanackan!
 

Och ingen september utan höstanemoner... 
 

9 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder...du har fångat september på ett härligt sätt....=)
    Trevlig fredag...!!!

    Kram Ninn

    SvaraRadera
  2. Härligt september hos dig. fina bilder.
    Ha en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder! Åka på semester i september är så underbart.
    Jättefint du höstat, jag har inte hunnit med det ännu. Och i natt kom ju den första frosten, så nu är det väl bäst med lite härdigare växter i krukorna.
    Trevlig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Nydelige bilder! (Jeg vil ha høstanemoner!)

    SvaraRadera
  5. Vilket trevligt inlägg med härliga foton. Jag tycker också att det känns litet vemodigt ibland om höstarna. Hoppas du får en fin och solig helg.

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder och fint höstpynt på förstukvisten./ Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga höstbilder.
    Jag hajade till när jag såg badande. Är det nu här i landet?

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  8. Sommaren har ju varit så superunderbar så nu får vi allt gilla hösten också! Även om det känns långt till vår så njuter vi nu av trivsamma innemyset. Du har ju höstat så fint i dina krukor och ännu är det ju blommor i rabatterna även om det sjunger på sista versen!

    Ha det gott på din ö!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  9. Vad fint du har höstpyntat !! Så du är också ett september barn :)) Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!