söndag 8 september 2013

Vilken underbar helg!

Jag kom just in från trädgården, varit ute - i shorts - till klockan 19.30...i september, det är fantastiskt tycker jag. Vilket underbart väder det har varit i helgen! Jag var ute vid Växthuset Linds idag, och skulle väl egentligen inte ha något...men ni vet säkert hur det är... Det går ju inte att motstå vissa saker, nu var det köp tre och betala för två på perenner, så då var jag ju tvungen... Men sen skall de ner någonstans också, och det är minst sagt fullt i rabatterna. Hm, får nog börja praktisera det som Maria just skrev att hon skall börja med, nämligen en in och en ut.
 
Överhuvudtaget behöver jag göra en riktigt rockad i rabatterna. Jag gick runt och tittade lite kritiskt och insåg att det var bra mycket som behöver flyttas. Det blir ju inte alltid som man tänkt, och det som varit bra blir plötsligt för stort etc... men när det blir så mycket så blir jag nästan passiv istället, det blir lite jobbigt att ta tag i det. Så det mesta jag köpt åkte ner i krukor istället, så länge... Nej, jag får nog organisera mig lite, och göra en skriftlig planering över vad som skall göras, så blir det nog lättare. Men en stor ormbunke grävde jag i alla fall upp och flyttade, och när jag väl började gräva så kändes det ju bra! Då är det ju kul och tiden springer iväg...

4 kommentarer:

  1. Hihi, har du också platsbrist:)
    Jag är inne på samma som dig, med att organisera mig bättre med en skiss.
    Vädret är helt ljuvligt.
    Ha en bra start på veckan
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ja, vilka fantastiska sommardagar, precis som hos dig har vi det här. Vi satt ute i båten på fjorden och fiskade sent i kväll i bara skjortan, helt fantastiskt.
    Och jag skulle vilja ha mer jord här på berget för det är så många växter man skulle vilja ha! Men en in och en ut, nääää, det klarar jag inte!
    Agnetakram

    SvaraRadera
  3. Vi har inte plats brist, men det kanske vi borde ha, jag handlar för mycket tycker gubben. Men jag gillar att gräva och denna fina höst är toppen för alla trädgårdsälskare. Det ska regna tre dagar har de lovat, tyvärr behövs det också.
    Vi har varit på växt-aktion idag, oj vilka fynd det blev.

    Må gott i solen kram/ Eva

    SvaraRadera
  4. Helgen var verkligen fin. Just nu (måndag eftermiddag) regnar det här och det behövs ju verkligen.

    Intressant att små inköp kan leda till så mycket jobb och funderingar. Här är inte platsbrist något problem, men att organisera lite skadar inte ändå.

    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!