måndag 23 december 2013

Uppesittarkväll och julhälsning

Uppesittarkväll, och ikväll skall det griljeras skinka, göras Jansson och nån liten godissort eftersom de vi redan gjort har försvunnit av någon outgrundlig anledning.... och kanske blir det några rim på paketen?

"mjuk,len och snäll och söt som en smällkaramell" fick jag fram när jag googlade på julklappsrim på katt. Men nu tänkte jag inte ge bort någon av mina katter inte. Däremot hade jag tänkt göra ett fint foto med en julhälsning till mina goa bloggläsare, med mina katter framför granen. Gick väl sådär...

Ja, de två äldre gentlemännen satt ju stilla och fint medan matte kröp omkring med kameran, samtidigt som hon försökte få Myzan intresserad...

men nja,

...hon hade ingen lust...

utan gick och la sig och tjurade (?). Så det får bli en traditionsenlig bild på en liten julkula istället...
 
***
 
Så  - nu vill jag önska alla som kikar in här, en riktigt
 
 

16 kommentarer:

  1. God Jul till dig och dina kissar! Ha en fin och fröjdefull julhelg tillsammans med dina kära.

    Julkramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Om du ger bort dina katter, tar jag dem på direkten ! De är helt underbara !
    Vi ska faktiskt 'sitta uppe och spela Bingo', spelat har vi inte gjort på hela året.
    Men idag ska vi vinna stort . . . . . *fniss'

    God Jul önskar jag er också/ Eva

    SvaraRadera
  3. God jul till dig och dina fina katter, så goa. Mina herrar vill inte alls vara med på julkort idag fick de kardas och bli julfina men sedan hann jag inte fota dem förrän de var ute i fukten och blev lockiga igen. Ha det gott gott! Kram !

    SvaraRadera
  4. De är så fina dina katter! Önskar dig och de dina en riktigt God Jul.
    Julkram från Maria

    SvaraRadera
  5. En riktigt God och Glad Jul önskar jag Dig och de Dina!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en skön och fröjdefull JUL...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Hihi, fota kissar är inte lätt minsann!!
    Ha en riktigt fin jul!
    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  8. God Jul, och tack för att vi får kika in!

    Li

    SvaraRadera
    Svar
    1. God Jul till dig med, och tack för att du tittar in!

      Radera
  9. Provade att koka din kola och den blev så god, tack för att du delade med dig av receptet. Önskar dig en God Jul och ett Gott nytt år!
    Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att den blev bra! Önskar dig detsamma!

      Radera
  10. En riktigt god jul till dig också, härliga bilder. Julkram Karin

    SvaraRadera
  11. Jag tycker bilden med katterna som spanar in julklapparna blev bäst. Man kan liksom följa tyst dialog där... Riktigt god Jul till Dig med !!! önskar *piah*

    SvaraRadera
  12. Fina julbilder,mina vill inte ställa upp på bild.

    God jul önskar jag dej oxå.
    Kramiz från Marianne

    SvaraRadera
  13. Jätte fina bilder! Katter har sina egna viljor så det är bara att hänga på. Jag får önska dig/er en god fortsättning :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!