måndag 20 januari 2014

Hörde jag äntligen måndag?


Nej, tänkte väl det. Men så är det, bara att ta tag i vad som skall tas tag i. Inser att det här blir faktiskt första hela* veckan på jobbet för mig, på den här sidan om nyåret. Ja, först var det några röda dagar blandat med en studiedag i skolan, och sen blev den en "vabbdag" i förra veckan. Men nu så. Nu kör vi - mot påskledigheten, eller? 

*hel vecka betyder förstås fyra dagar för mig, eftersom jag är ledig en dag i veckan, så det är inte jättebetungade fast det kan låta så...=)  

9 kommentarer:

  1. Den - rosa - buketten är helt underbar! Vilken vårkänsla den gav.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Vacker tulpanbukett!
    Så skönt med fyradagarsvecka, jag hade det förut. Nu jobbar jag vatje dag fast kortare dagar, det är okej det med:).
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Underbar tulpanbukett ! Ha en skön start på nya veckan .Kramar Rita

    SvaraRadera
  4. vackra tulpaner
    numera är jag hel ledig men när jag jobbade körde jag 4dagarsvecka under vår,sommar och höst ,undebart
    kram
    maggan

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bukett, jag gillar de där rosa tillbehören, doften är underbar. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Äntligen måndag gjorde ju mig lite nyfiken, det brukar ju heta äntligen fredag :) Härliga tulpaner och det känns lite vårigt när du skriver om att det kommer ett påsklov snart, Karin

    SvaraRadera
  7. Granna härliga tulipaner! Tycker om färgen. Jag har fortfarande inte haft en enda tulpan här hemma, jag måste ta mig ut och skaffa!
    Vilken god kaka i förra inlägget. Min man vill alltid ha en liten kakbit på kvällen efter middagen så det här receptet skall jag prova!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Men å andra sidan, med en sådan vacker tulpanbukett, då är det kanske ändå "äntligen måndag". Fniss
    Ha en bra vecka i alla fall.
    Kram från Törnrosa

    SvaraRadera
  9. Nu är den tid ,då man frossar i tulpaner,jag brukar ha blåbärsris till mina.Plockar i skogen o sen byter jag bara ut tulpanerna.Riset brukar o klara sej 1 mån.

    ha det gott.
    Kramiz Marianne.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!