onsdag 8 januari 2014

Nu blommar det minsann!







Jag pratar förstås om amaryllisen, som vi fick av svärfar och hans fru på julafton. Nu är glada julen slut och därför har amaryllisen slagit ut... Nu gjorde det absolut ingenting, eftersom den är rosa, så det passade ju väldans bra att den slog ut nu när det röda är bortstädat och jag ville ha in lite vårliga färger.

...och vilken underbar färg sedan!


Även julkuddarna har bytts ut mot de vanliga, och det känns så ljust och fräscht i vardagsrummet igen, och jag är så nöjd att jag målade väggarna vita i höstas!

7 kommentarer:

  1. Härlig färg! Jag ar också bytt ut mina kuddar Kraaaam pia

    SvaraRadera
  2. Vårligt och fräscht...jättefint....!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. En underbar färg! Påminner om den som är på min "småblommiga" som skulle vara röd - men nu är man ju glad över att den är härligt rosaröd!!
    Susie

    SvaraRadera
  4. Hos mig blommar det också för fullt! Alla amaryllisar och även hyacinterna blommar nu, visst är det fint, men det var ju till jul de skulle ha blommat som mest! Men bättre sent än aldrig!
    Så vacker färg din har!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  5. Fint med amaryllis. I år hade jag ingen, men jag har köpt och gett bort i "snittblommeform" - det blir riktigt läckra buketter. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Vilken totalmatchning! Den rosa amaryllisen är underbar i färgen, passar ihop med kuddarna som i sin tur får en förlängning i hyacinterna. Det är så man skapar trivsel och harmoni!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Jätte vacker färg verkligen!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!