fredag 24 januari 2014

Och så var det fredag igen!

Tänk att det blev fredag igen =) Ute är det ännu iskallt! Ja, jag vet att det finns folk som har både 20 och 40 minusgrader i vårt avlånga land, men våra minus 6 är faktiskt riktigt kallt om ni frågar mig! Och mitt i smällkallaste vintern skall vi leta i våra arkiv efter sommarens bästa bild, om vi vill vara med i Blommig fredag! Det var minsann inte lätt att välja må jag säga. Jag gav faktiskt upp efter en stund, när ögonen gick i kors -  jag menar, det finns ju inte några bilder att välja emellan... - och valde helt enkelt något som såg bra ut...
För vad är en kvällshimmel vid Ekstastranden, den måste väl kvala in som åtminstone väldigt bra? I alla fall tillhör den mina favoritställen här på Gotland... (här finns fler bilder från samma tillfälle)

Men speciellt blommig är den väl inte, så jag smyger in en liten bild från min trädgård också. Gillar färgerna i bilden, riktigt grön grönska och ljuvaste vitrosa blommorna, och ljuset i bakgrunden. Tja, det får duga =) Och med den så önskar jag er en riktigt skön helg!  

19 kommentarer:

  1. Vilken härlig kvällshimmel! Snart sitter man där igen vid någon strand och njuter av den ljumna sommarkvällen. Oj, vad jag längtar :)

    SvaraRadera
  2. Härligt lugn i solnedgången och ljuvlig grönska på den andra, Vilka fina val. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk solnedgång! Det är livet på en pinne, att få sitta vid en strand och njuta när himlen färgas eldigt röd och vågorna sakta kluckar mot stranden/ Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Jag gillar solnedgångar över vatten. När jag tittar på din bild blir jag full av lugn och harmoni. Mycket stämning också i bilden från din trädgård. Tänk så härligt när vi får njuta av grönskan och blommorna igen.

    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder som ger sommarlängtan.
    Snart så är vi där, längtar otroligt.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  6. Det var ju två väldigt olika bilder men sååå vackra.Båda ger samma sommarkänsla
    Önskar dig en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder! Din Ö verkar vara såååååååå vacker!!!!
    Vi funderar faktiskt på att ta en tur dit i sommar, frågan är vara var man ska bo? Bilen ska med för vi vill ju kunna röra oss fritt över ön och se ALLT! Eller, det var väl till och ta i förståss "fniss" för det är ju inte Ven du bor på "blink"
    Hoppas du får en härlig helg / Kram gittan

    SvaraRadera
  8. Vilka bilder! Solnedgången är magisk och astillben är ljuvlig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig bild....riktigt ögongodis....=)

    Längtar sååå efter sommaren...!!

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder och idag längtar jag också till sommaren för fy vad kallt det är, ha en riktigt mysig helg Karin

    SvaraRadera
  11. Tror det var många som hade svårt att välja en bild! Så vacker strand. Säkert finare i somras än vad den är nu, även om havet alltid är fint. /Anette

    SvaraRadera
  12. Oooo, vi kan väl byta minusgrader bara för en dag så vi kan ut och åka pulka imorgon:))

    Trevlig helg

    Kram Teres

    SvaraRadera
  13. Vee-eeldig bra! Og vakkert lys i begge bildene. God helg :-)

    SvaraRadera
  14. Härliga bilder - vart på sitt sätt! ;)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  15. Nä inte lätt att välja men du har valt två stämningsfulla och vackra bilder! Förstår att Ekstastranden är ett favoritställe!
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  16. Man längtar efter sommar och sol när man ser dina bilder. Nu har vi inte sett solen på bra länge här i Skåne i alla fall.

    Ha en skön helg.
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Jag håller med dig om att minus 6 verkligen är kallt. Och idag blåser det oxå! Brrrr!
    Näe, tacka vet jag vår och sommar och höst :)

    Fina sommarbilder som man kan längta till!

    Ha en skön fortsatt helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  18. Mm, så härliga sommar bilder..
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  19. Den första bilde är sommar för mig..underbar!!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!