onsdag 1 januari 2014

Så vänder vi blad...

...i almanackan och skriver januari, 2014. Vädret som årets första dag bjöd på var mulet och endast 4 grader, visserligen på plussidan men det kunde lika gärna varit minus, kallt kändes det i alla fall... riktigt gråkallt!  
Jag kan inte bestämma mig om jag vill att det skall komma snö eller inte... Nog är det bra mycket vackrare och skulle inbjuda till fler promenader (allt fler än noll skulle ju innebära motion...) Men å andra sidan skulle bilen behöva skrapas, snö skulle skottas och elräkningen skulle bli högre. Men som tur är för en velig så slipper jag bestämma mig, vädret blir som det blir!
Här hemma håller julen på att försvinna, lite i taget. Julgardinerna i köket tog jag bort i går, och idag tog jag bort de få tomtarna som fått komma fram. Nu  när jag väl har börjat att plocka kliar det i fingrarna att få bort resten, men nu får det vänta till i helgen, skall ju jobba nu i hela två dagar... eller en och halv är det om man skall vara petnoga, jobbar ju bara halvdagar på fredagar... så ni behöver inte tycka så synd om mig om ni inte vill...
 

7 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Önskar dig ett Gott Nytt År! Här behåller vi julen till Tjugondag Knut. Julen sträcker sig egentligen över Trettonhelgen, som firas med anledning av de vise männen... ;-)

    Visst saknar man snön lite, men samtidigt är det så mycket enklare att åka till och från jobbet utan snö...

    Nyårshälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. God fortsättning på ditt nya år! Det oskrivna arket bara väntar på att fyllas med bra saker:)

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Tänk att man tycker det är skönt att få bort julen fastän man längtade så efter den!
    Ha det så gott i gråvädret!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  5. Ja du , adventsbelysningen har jag svårt att skiljas ifrån övrigt julplock är redan bort taget, förutom lillkillen hans pynt är kvar..
    Läste om era nyårs tradiitoner, håller med det känns kymmigt att bryta traditioner,,vi har en familj vi firar midsommar och nyår med, det har hänt att vi inte kunnat och då blir man lite handlingsförlamad...men det är gott att mysa hemma med. God fortsättning och ha en riktig skön helg ,,Kram Monica

    SvaraRadera
  6. här har det åxå börjats att plocka bort julen jag gillar inte att dammtorka alla julsaker så bort med dom
    kram
    maggan

    SvaraRadera
  7. Jag röstar för snö och kyla. Lite ljusare då dock. Här är julen nästan borta, bara granen och ljusstakar kvar. Kraam Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!