söndag 29 juni 2014

Körsbärsgården

Igår tipsade jag om ett nytt café inne i Visby. Idag blir det mer reklam här, nu tänkte jag ta mer er ut på landet, ända ner till Gotlands sydligaste socken Sundre, för där finns ett mysigt ställe! 

Körsbärsgården. Bara namnet är ju fint! 










Här finns café, butik, trädgård och konsthall. Om man inte räds den långa färden hit (ja, är man gotlänning tycker man allt söder om Hemse är långt!) så är detta väl värt ett besök! 

Sundre Kyrka, den sydligaste av våra 92 (har jag för mig i alla fall...?) medeltida kyrkor här på Gotland. 

5 kommentarer:

  1. Där har jag faktiskt varit! Det är ganska många år sedan då vi medt hållit oss på norra Gotland vid våra besök.

    SvaraRadera
  2. Snart ska jag cykla från Burgsvik o dit igen.Längtar.Underbart ställe.

    Ha det gott
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  3. Längtar alltid till min barndomsö! Blir inte bättre med åren. Kram. Åsa

    SvaraRadera
  4. Bredvid S.t Hans Cafe bor min väninnas mamma, men jag dricker ju inte kaffe så jag har aldrig varit där tyvärr. Men på Körsbärsgården har jag varit ett par gånger. En med Trädgårdsamatörerna då vi fick en guidad visning av trädgården av ägarinnan och en berättelse om hur det hela startade, men det var innan konsthallen byggdes - så de tär nog dags för ett nytt besök!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  5. Om jag skulle varit på Gotland så hade jag farit dit direkt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!