torsdag 31 juli 2014

Väldoft


mmm, nu doftar det gott i mitt badrum...
  
Sist jag var på Berså hittade jag dessa doftpinnar från Me & Friends med doften Nytvättat! Det här med doftpinnar var en nyhet för mig och det ville jag ju testa. Och det doftar verkligen fräscht! 
Fina tandborstglaset i keramik, även det från Berså.


Något annat som doftar gott är badoljan Mango från Lush, Den är ljuvlig för näsan och len för kroppen i badkaret. Jag hade några stycken, som jag klantigt nog ställde upp i fönstret sist när dottern skulle bada, för att rädda dem från plask eftersom de löses upp i vatten.... något jag inte tänkte på var att de smälter i sol också, och glömmer man något i fönstret på kvällen, och solen går upp nästa dag så... För att rädda det som räddas kunde så rullade jag ihop dem till små bollar som jag la i kakformar, i lagom portionsstorlekar. Fiffigt va? 


Tvål Vildros från Lilla Bruket och rosen Queen of Sweden, från min trädgård!

Och när mörkret faller på vill man kanske tända ett ljus, och vad passar bättre då än ett doftljus med samma doft som pinnarna -  Nytvättat, från Berså! 

Mörkret ja, idag är sista dagen i juli (vart nu den tog vägen..?) och i morgon är det augusti, dagarna blir kortare och kvällarna mörkare... Ja ja, än är ju inte sommaren slut på länge i alla fall!  

6 kommentarer:

  1. Vad mysigt du har och snyggt i badrummet. Doftpinnar har jag aldrig testat. Kanske en bra idé. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Doftpinnar har jag aldrig stött på. Däremot har jag sett hur fint du har hemma hos dig tidigare och det ser lika fint och mysigt ut i badrummet!

    SvaraRadera
  3. Vilket ljuvligt badrum! Måste vara väldigt avkopplande med ett bad där.

    SvaraRadera
  4. Mysigt badrum du har! Fint med ljus och tvålar. Och en rosenkvist är pricken över i:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Så härligt badrum du har, men som allvarligt doftöverkänslig skulle jag nog inte kunna gå in i det tyvärr med doftpinnar och doftande tvålar.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Doftpinnar, ja, jag har bott på hotell som haft det och så när jag fick se det i en affär kunde jag inte låta bli att köpa. Men nu kommer det hela, jag är så snål så jag har inte öppnat paketet ännu.....det har stått ett par månader, jag väntar liksom på rätt tillfälle. Hur korkad får man bli! Tror jag tänker att det luktar sommar nu, äsch, jag vet inte om jag tänker alls, ikväll är det jag som skruvar av korken och sticker i pinnarna!
    Det är så fint i ditt badrum! Och är det en handduk som ser så där läcker ut i färgerna?
    Agneta kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!