lördag 26 juli 2014

Vatten



Oj, vilken värme vi har! Puh, jag försöker att inte klaga utan njuta istället. Det kommer ju så mycket trevligt med värmen. Som ljuvliga kvällar. Sköna bad i havet. Sitta i skuggan med en bok. Äta alla måltider ute på terrassen. Det gäller bara att dricka mycket vatten! 

Sen är det väl lite svårt att sova  i den här värmen, men det finns knep. Jag tar ett dopp i poolen precis innan läggdags, så jag blir lagom sval, och då är det helt ok att krypa ner mellan lakanen. 

Värmen och torkan har gjort att det  från och med idag råder bevattningsförbud med slang över hela Gotland. Jag får väl erkänna, vattenspridaren har gått varm nu de senaste två kvällarna, så alla rabatter och gräsmattan har fått sitt nu så de klarar sig ett tag. Sen blir det att gå runt med kanna, och hålla tummarna för att vi får en liten skur om någon liten vecka... Jag vill ju helst inte att gräsmattan skall bli helt gul...

7 kommentarer:

  1. Nu lagrar vi inför vintern! Och den här värmen är ju inte för evigt så vi får njuta även om det mest blir i skuggan. Heja den ljuvliga svenska sommaren:)

    Sommarkramar från Eva-Mari, som sett hur fint du/ni gjort i trädgården!!

    SvaraRadera
  2. Väldigt varmt de senaste dagarna men nu har vi moln och det kom precis några små regndroppar. Underbart faktiskt. Nu ska jag ut och ta ett varv med sekatören. En del stockrosor har blommat över och även en del andra blommor.
    Inget bevattningsförbud här ännu men jag väntar på det faktiskt.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja tack och lov för vatten. jag fick en liten släng av solsting igår.Vistades i solen för länge och drack för lite. Kände mig som vår gräsmatta, fnasig, uttorkad och ful. I dag ska det bli bättring. Härliga bilder på havet och solen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Det har tydligen varit otroligt varmt i Sverige den sista tiden. Tropisk värme. Här i Wales är det också varmt, men inte för varmt, ca 26 grader. Njutbart, om man int emåste göra något tungt arbete.

    SvaraRadera
  5. Underbar sommar vi har! Vackert ljus från havet, det är något med de öppna vidderna, man känner en frihet i själ o hjärta när man ser det. Vi får lagra vackra minnen till vintern. :)
    Inget bevattningsförbud här ännu, och gräsmattan är fortfarande grön, om än lite rufsig då vi inte vill klippa den i den här värmen.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  6. Havet är djupt och där finns mkt vatten, men det vattnet vi vill ha måste komma från ovan.
    Vi fick svalare och 1 mm regn, inte dåligt, hi hi . . .
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  7. Ja, man får ha sina knep för att klara den här ljuvliga värmen... Men precis som du skriver för den ju med sig så ljuvliga kvällar, såna man bara drömmer om bistra vinterdagar.
    Ett kvällsdopp innan lakanen låter ju som en perfekt metod!
    /Eva, Tinibelli

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!