fredag 1 augusti 2014

Hej augusti!


Ja, då var vi inne i augusti då! Tiden bara går och går, den mal liksom på, oavsett vad som händer, och det är livet som rullar på, dag läggs till dag läggs till dag... Nyss var det juni och försommar, nu är det augusti, mörkare kvällar och kortare dagar... 

Men än är det skönt, det är sommar och ljuvligt och man vill stanna tiden litegrann, men det går ju inte. Nej, obarmhärtigt tickar tiden på... 

Men jag njuter, det gör jag. Av det som är bra, och skönt, och nöjsamt, av att leva!  Jag tänker på livet och tiden och att vara i nuet, minst några gånger varje dag. Och det är väl det man får försöka göra. Ta vara på tiden, reflektera över det som är bra, åtminstone lite då och då. 

Så var mina tre jobbarveckor över och nu har jag en och en halv veckas ledigt igen, och det skall bli skönt! 

♥♥♥

"Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet."
                                                                                        Stig Johansson  


Kram från mig! 

8 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder du tagit på solnedgång. Ja nu kommer de stora enorma röda solnedgångarna. Våran solnedgång går ner över ängarna och skogen, jag älskar den vyn.
    Men att se solen gå ner i havet är ju verkligen super vackert, men den ser vi inte så ofta, så jag tackar och tar emot det jag får.
    Den dikten tycker jag är så vacker : "Alla dessa dagar som kom och gick . . . . . . .
    I mina gamla album står den versen längst bak, för om man ser på bilderna då är det precis så, . . . . . . inte visste jag att det var livet". Livet drar i väg minnena finns i våra tankar och även en del på fotografier.

    Nu är jag nöjd att värmen har trappat ner så man orkar göra något annat än bara ligga och pusta. Jag är också nöjd och glad att jag slipper 'gå till jobbet'.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder och mycket tänkvärd ord!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder! Ja tänk att det är augusti redan. Jag börjar jobba om exakt två veckor, då har jag haft ledigt läääänge.
    Ha en skön start på din "andra" semester.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Tack för dina vackra solnedgångsbilder.
    Ha det skönt på sem.
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  5. Så vackra bilder! Å Gotland på sommaren, älskar det!
    Kloka ord också, det där att stanna upp och leva i nuet om så bara för en liten stund... jag försöker och tränar men i vardagen kan det vara svårt. Hjärnan vill gärna vara steget före i framtiden eller fundera bakåt! Men nu är det semester, nu är det nuet som gäller!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Men så vackert, tänk att vi får uppleva allt detta här på jorden. Så tacksam för det är jag.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder!
    Ja, augusti! Hur gick det till? Det säger man alltid. Aldrig hör man väl någon säga att tiden gått långsamt? Jag gör som du. Stannar upp och njuter.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Å så vackra bilder. Och så var det ju vackra ord. Så där vemodigt som jag känner mej just nu. Jag börjar ju jobba på måndag. Usch, hade utan bekymmer klarat av tre månader semester. /Knatten

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!