lördag 16 augusti 2014

Nytt kakel i köket

"-Jaha, vad skall vi börja på för projekt nu då", sa maken en gång vid frukostbordet tidigare i somras. Jag svarade väl egentligen inte på frågan utan föreslog nog att han kunde göra ingenting. Men se det ligger inte för min man, och det räcker inte heller med att göra "vanliga" sysslor, utan han måste hålla på med något projekt, han är ju man... Så han tog sonika och började knacka ner kaklet över diskbänken, här skulle sättas nytt kakel. Det som satt där hade nämligen börjat lossna lite. 
Jag har tidigare pratat om att jag skulle vilja ha vitt kakel någongång, och så fick det bli. Själva kaklingen gör inte maken själv, utan det gjordes när vi var iväg på fastlandet, och var lagom färdigt när vi kom hem! 



Bricka från Ikea, dit vi åkte på hemvägen från västkusten.

...så även den här murgrönan. Endast 25 kr så var den tvungen att följa med hem, trots protester från maken,  "-Men krukväxter finns väl ändå på Gotland!" Bilen var till bristningsgränsen full, så jag kan till viss del förstå hans reaktion, men 25 kr!! Inse hur billigt det är! 


8 kommentarer:

  1. Snyggt och fräsch med det nya kaklet. Brickan från IKEA passar perfekt. Vissa växter måste hem. Jag kämpar likadant med böcker. Kram Zinnia

    SvaraRadera
  2. Snyggt blev det med nytt kakel! Vi kan kanske låna varandras män en sommar ;) Min är ju hantverkare men jobbar så mycket hemma hos alla andra att han gärna vilar på hemmaplan (jag kalagar dock inte) Men i sommar har vi faktiskt fått bytt alla fönster på garage och källarplanet och han har även gjort en massiv bänkskiva till tv-rumsfönstret så vem vet han kommer kanske igång :P
    Ha det gott / Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja du får väl hota med att han blir utlånad en sommar! ;)

      Radera
  3. Snyggt med vitt kakel,25:- klart att murgrönan skulle till Gotland.

    Kram Marianne

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt kakel, gillar den sorten. Murgröna??? växer inte det hejvilt hos er. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Så snyggt det blev! Vilken tur att maken har sina projekt...
    Ja, murgrönan var ju ett fynd, och klart att såna måste med hem! ; )
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  6. Jättesnyggt med vitt kakel! Men hittade du inte någon roligare (=ovanligare) växt än murgröna - det kryllar det ju av här.....*fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  7. Jättefint kök! Sååå fint kakel. Och murgrönor kan man inte få för många av. En fråga: Karlbergaren i fönstret vid diskbänken. Hur gör du för att få den att trivas? Jag tycker att de är så fina, men lyckas ta livet av dem hela tiden. Du verkar ju ha gröna fingrar...........ja riktigt mörkgröna. Din trädgård är underbar!!! / Fifi

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!