fredag 31 oktober 2014

Det var tider det...


Närmare bestämt för sex månader sen... jag brottades med tusentals tusenskönor i gräsmattan ena dagen...

och "trängdes" med en hel massa stockholmare och turister i Kungsträdgården under de vackra körsbärträden en annan dag...

Det var ljusgrönt och allt var i sin linda.

...och ännu var det bladlöst på mina nyplanterade träd.
Men som sagt, det var då det. Nu är det snart bladlöst på träden igen. 

...och istället för tusenskönor så är det fullt av löv i gräsmattan. Färgerna går mer och mer mot gult och brunt. Men med tanke på att tiden går så fort så är vi snart där igen, till den ljuva våren... 

16 kommentarer:

  1. Nog går tiden fort alltid.Det var ju nyss som det var vår.Hoppas höst och vinter går lika fort så att det snart är vår igen.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. danke für die wunderschönen bilder und inspirationen, einen schönen freitag wünscht angie aus deutschland

    SvaraRadera
  3. Vi er heldige som har så fine årstider!! Vårfint i hagen din!!

    SvaraRadera
  4. Jag trängdes också i Kungsan den helgen.
    Härligt med körsbärsträden!
    Härliga vårbilder!
    Ha en trevlig helg, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  5. Fina vårbilder, tiden går så fort, snart är det dags igen. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Tusenskönor skulle jag gärna ha i gräsmattan, precis hur många som helst. Brukar köpa nån planta då och då som hamnar i rabatten, men det har inte frösått sig. Ska vi byta på min mossmatta : )
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Nu boar vi in oss och myser inomhus! Och snart får vi börja längta till våren igen!

    Ha en fin allhelgonahelg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Lövlöst är det snart här också. Det har minskat rejält på antalet löv under veckan. Men så ska det ju vara...
    Våren är härlig när allt är nytt just som du skriver.

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  9. En härlig tid att titta tillbaka på....så många fina bilder....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  10. Höstigt och fint... Här är det inte många löv kvar. Tusenskönor är så söta, har älskat de sedan jag vår pytteliten! Själv har jag säkert tusen smultronplantor i trädgården.. överallt! Tänk om alla varit på ett och samma ställe istället... ;-)

    SvaraRadera
  11. Jag har inte en enda tusensköna men jag skulle inte ha så mycket emot att ha dem i gräsmattan. Jag har förstås inte så mycket gräsmatta men ändå! Nu ska vi bara vänta 6 månader så är vi där igen :)

    Ha det gott!

    //Veronica

    SvaraRadera
  12. Fina bilder från året som gått.Tusenskönan blommar fortfarande i vår gräsmatta.

    Ha en fin allahelgonahelg.

    Kram Mariannne

    SvaraRadera
  13. Jag vet inte om det skulle vara lika intressant att syssla med trädgården om vi inte hade våra årstider. De gör det hela mer spännande, tycker jag. När vi befann oss mitt i våren kunde vi inte veta hur sommaren skulle bli. Lika lite som vi nu vet hur vintern kommer att te sig. Var säsong har sin charm.

    Kram!

    SvaraRadera
  14. Flott med tusenfryd i gressmatten! Har ikke sånt her.

    SvaraRadera
  15. Härliga bilder! Kul att se jämförelsen vår-höst.
    Må så gott!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!