torsdag 9 oktober 2014

Efter regn kommer solsken

I går förmiddag var det riktigt trist väder, regn och blåst. Men sen klarnade det upp och jag passade på att fota några av rosorna som ännu blommar. Det är ena tappra blommor de där rosorna, de kämpar på tills frosten kommer. Här är det Astrid Lindgren som är slagit ut så fint. 

Hansaland
Stanwell Perpetual

Iceberg

Några knoppar väntar ännu på att slå ut, så här i sista minuten...


Inne har jag njutit av denna bukett nu i en vecka. Fick av syrran, bara sådär, snäll syster jag har ;) 

Idag firar vi alla som heter Ingrid. Bland annat min äldsta dotter, som heter det efter min mamma...♥ Tyvärr har jag ingen Ingrid Bergmanros, det kanske jag borde ha...

4 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder från din trädgård, den översta är ju bara fantastiskt fin. Ha det bra kram Karin

    SvaraRadera
  2. Underbara rosbilder - och det är klart att du ska sätta en Ingrid Bergman-ros också! Du har ju bra skäl.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra rosbilder du tagit och fina är blommorna också. Tappra är dom med. Ja, en Ingrid Bergman ros måste du ha, den är faktiskt (eller vaddå faktist?), den är väldigt vacker!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Underbara rosbilder.....njutningsfullt.....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!