fredag 3 oktober 2014

Färgsprakande höst!

Tänk, jag tycker mer och mer om hösten ju fler år som går. Tidigare har jag nästan undrat lite hur folk är funtade, som tycker hösten är den bästa årstiden... Ja, så långt har jag inte gått ännu, våren är ännu den årstid jag tycker allra bäst om. När allt ännu är så där skirt grönt och friskt! 
Hösten däremot, den har tidigare känts så vemodig, att säsongen går mot sitt slut, löven faller och allt dör... 

Men alltså, hösten är inte fel! Luften är klarare, men framförallt så exploderar naturen i en massa härliga färger! Och det kanske så moder natur har tänkt - om jag vräker på med en massa mustiga färger som en Grande Finale, så kanske folk blir lite gladare...?
En av mina pioner med härlig röd höstfärg!  

Det mesta i naturen växlar om till gula och orange toner, men en del blir rosa!

...vilket matchar några av mina rosor som ännu blommar!

12 kommentarer:

  1. Känner som du, det är våren som är den absoluta favoriten, men när hösten är som finast med sol och fint väder, och all färgprakt, då är det inte så dumt det heller. Vilken underbar ros, färgen är fin. Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Brukar bli lite deppig när hösten kommer men i år har den varit så solig och varm så ännu känner jag mig glad.
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  3. Jag är inte heller någon höstmänniska, men i år har det varit så soligt och milt väder, nästan som sommar. Och inte kan man låta bli att älska alla vackra höstfärger som klär buskar och träd nu! Vackra bilder du visar/ Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Vackert vackert säger jag som älskat hösten i många år.

    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka fina lockande promenadstigar!
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Äntligen börjar du växa upp!!!! Det är ju det jag alltid sagt, hösten är finaste årstiden och sen blir det bara bättre (dvs om det blir en riktigt kall och snörik vinter) tills det vänder och våren kommer......ljuset är alldeles för skarpt på våren för mig!
    Nej, men, visst är det fint nu och luften är ren och klar och hög!
    Du har ju verkligen fångat hösten med dom fina och vackra bilderna!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Hösten är inte vemodig. Hösten är avslappning, mindre krav, mys och härliga skogspromenader och njutning av färger / Trevlig helg /Anita

    SvaraRadera
  8. Fina bilder. Dina fantastiska lönnlöv skulle jag behöva en påse av på tisdag när jag ska pyssla med föreningen för här är de mer bruna än rödgula.
    Ha det gott
    Anette

    SvaraRadera
  9. Jag gillar hösten när den l är ett faktum men precis inna så får jag alltid lite Nej-känsla !
    Men sen när trädgården är städad och förberedd inför vintern så är den njutning ...

    Ha en skön lördagkväll

    SvaraRadera
  10. Snyggt, snyggt! Så fina höstfärger du bjuder på! När man väl har hunnit vänja sig vid att sommaren är slut så gillar jag hösten.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder du visar. Jag är en riktig höstgalning. Älskar alla färger och känslan av att få krypa in i mitt "bo" . Kram

    SvaraRadera
  12. Helt underbara bilder,så bor du ju på den vackraste ön oxå.Hoppas vi snart kan ta en höstresa dit.

    Kram Marianne

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!