lördag 4 oktober 2014

Kanelbullens dag!


mmm, idag blir det kanelbullar så det står härliga till! Tydligen firar Kanelbullens dag 15 år i år, och det är väl nåt att fira! 

Kanelbullar är jag i princip uppfödd på...;) Mamma som var hemmafru, bakade en sats (på en liter förstås) i veckan, och den doften när man kom hem från skolan, den var ju obetalbar! Som jag minns det fick vi äta så många vi orkade just på bullbakardagen... (de andra dagarna var det lite mer måttligt, med varsin bulle). Så det blev ju några stycken, och så är vi tre barn - och säkert var det med kompisar hem också, så jag kan väl förstå att det fick bli ett bullbak i veckan... ;) Gott var det, och på nåt sätt sitter det där i, det skall finnas bullar hemma! 

7 kommentarer:

  1. Mmm... Jag växte också upp med en bullbakande mamma och det var samma visa, man fick äta så många man bara orkade när de var nybakade :) Utan bullar i frysen känns det inte bra, men sist jag bakade blev det faktiskt vetebröd istället, det funkar fint det med :D
    Kram gittan

    SvaraRadera
  2. Jag minns också doften av nybakade bullar när man kom hem från skolan. Gjorde likadant som mamma fast numera så bakar jag inga eftersom ingen äter här hemma... Snygga snurrebullar du gör. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Doften av kanelbullar är bara såååå härlig.
    Jag måste ta mig i kragen och baka. Men så är det - det här med kalorierna - finns det så skall de ju ätas upp. Så det blir nog inga kanelbullar.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  4. Jag har också en mamma som bakade kanelbullar när jag var barn. Härliga minnen!
    Här bakades för bara ett par veckor sedan och det finns bullar kvar. Det blev därför bullar ur frysen idag. Inte lika gott men jag valde att vara i trädgården istället.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh ser att du också smaskat i dig några...godaste gott!
    Önskar dig en fortsatt skön helg,
    Titti

    SvaraRadera
  6. Bullar är verkligen gott. Jag tar hellre en bulle än en bit tårta måste jag säga. Men då ska det vara hembakat, köpebullar är sällan goda. Dina ser smaskens ut.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Kanelbullens dag har 'de' lyckats med. Den är väl värd att fira.
    Men jag åt ingen själv den dagen, men däremot så delade jag ut påsar av dessa bullar
    till barnbarn och goda vänner som jobbar och ej har tid.
    Jag bakade nämligen ett hundratals bullar med olika fyllningar i onsdags, oj vad mallig jag var för denna bakdag, det händer nämligen rätt sällan.
    Men jag vet att du är en riktig bra bagerska och är mkt duktig på den fronten.

    Må väl/ Eva

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!